Elektromobilność Rusza produkcja elektrycznego motocykla Zeus V8 firmy Curtiss Motorcycle 28 sierpnia 2019 Elektromobilność Rusza produkcja elektrycznego motocykla Zeus V8 firmy Curtiss Motorcycle 28 sierpnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Start produkcji elektrycznego motocykla Zeus V8 to efekt współpracy twórców koncepcji – firmy Curtiss Motorcycle z Fast Radius, producentem ponad 60 części i komponentów do pojazdów elektrycznych, których wydajność przekracza 95%. Reklama Nawiązanie współpracy obu firm wyjaśnia Brian Simms, wiceprezes ds. sprzedaży w Fast Radius: – Nasza współpraca z Curtiss jest idealna, ponieważ pozwala im robić to, co robią najlepiej – projektować wspaniałe motocykle – a my robimy to, co robimy najlepiej – dopasowując projekt do odpowiedniej technologii i szybko wytwarzając części wysokiej jakości. Z niecierpliwością czekamy na innowacje z Curtiss, gdy rozwijają markę. Fast Radius podkreśla, że pierwszych 100 motocykli zjechało już z produkcji, a do sprzedaży trafi już w 2020 roku. Szacuje się, że cena jednostkowa jednego pojazdu to aż 75 tys. dolarów. Elektryczny Zeus 8 wyposażony jest w akumulator o mocy 16,8 kWh, co powinno przełożyć się na dłuższy zasięg. Całość dopełnia silnik o mocy 160 kW (217 KM). Zeus 8 nie jest jedynym motocyklem elektrycznym projektu Curtiss. Niedawno pojawił się projekt modelu Hades o specyficznym designie, ale w równie wysokiej cenie jak Zeus 8. Firma zapewnia jednak, że zamierza wypuścić pojazd dla segmentu premium, czyli w cenie 30 tys. dolarów pod nazwą Pysche, który ma stanowić konkurencję dla modelu Harley-Davidsona LiveWire. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.