Start produkcji elektrycznego motocykla Zeus V8 to efekt współpracy twórców koncepcji – firmy Curtiss Motorcycle z Fast Radius, producentem ponad 60 części i komponentów do pojazdów elektrycznych, których wydajność przekracza 95%.
Nawiązanie współpracy obu firm wyjaśnia Brian Simms, wiceprezes ds. sprzedaży w Fast Radius: – Nasza współpraca z Curtiss jest idealna, ponieważ pozwala im robić to, co robią najlepiej – projektować wspaniałe motocykle – a my robimy to, co robimy najlepiej – dopasowując projekt do odpowiedniej technologii i szybko wytwarzając części wysokiej jakości. Z niecierpliwością czekamy na innowacje z Curtiss, gdy rozwijają markę.
Fast Radius podkreśla, że pierwszych 100 motocykli zjechało już z produkcji, a do sprzedaży trafi już w 2020 roku. Szacuje się, że cena jednostkowa jednego pojazdu to aż 75 tys. dolarów. Elektryczny Zeus 8 wyposażony jest w akumulator o mocy 16,8 kWh, co powinno przełożyć się na dłuższy zasięg. Całość dopełnia silnik o mocy 160 kW (217 KM).
Zeus 8 nie jest jedynym motocyklem elektrycznym projektu Curtiss. Niedawno pojawił się projekt modelu Hades o specyficznym designie, ale w równie wysokiej cenie jak Zeus 8. Firma zapewnia jednak, że zamierza wypuścić pojazd dla segmentu premium, czyli w cenie 30 tys. dolarów pod nazwą Pysche, który ma stanowić konkurencję dla modelu Harley-Davidsona LiveWire.
Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.