Elektromobilność Rząd przeznaczy miliard złotych na poczet pierwszego polskiego samochodu elektrycznego? 06 grudnia 2017 Elektromobilność Rząd przeznaczy miliard złotych na poczet pierwszego polskiego samochodu elektrycznego? 06 grudnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Jednym z głównych celów partii rządzącej jest rozwój elektromobilności. Polscy politycy chcieliby, aby nawet milion samochodów elektrycznych jeździł po rodzimych drogach jeszcze do 2025 roku. Ambitne plany przekazane do wiadomości publicznej wymagają jednak podjęcia stosownych kroków zmierzających w stronę ich realizacji. Choć cel ten wydaje się odległy, to za sprawą odpowiednich działań nie jest niewykonalny. Między innymi dlatego Ministerstwo Energii chce, by miliard złotych z budżetu państwa został przekazany dla ElectroMobility Poland, spółki odpowiedzialnej za powstawanie pierwszego, w pełni polskiego samochodu elektrycznego, który miałby bezpośrednio przyczynić się do wzrostu elektromobilności w kraju nad Wisłą. Przekazanie tak dużej kwoty nie jest jeszcze pewne, bowiem wymaga to porozumienia pomiędzy różnymi resortami, aczkolwiek taki scenariusz istnieje i jest możliwy do realizacji. Na ten moment spółka EMP ma już wybrane cztery projekty karoserii, spośród których wyłoniony zostanie ten finalny, wykorzystany w późniejszej produkcji. Reklama Powyższe działania są jednak elementami pierwszego etapu, a powoli zbliża się termin realizacji kolejnego, znacznie bardziej istotnego. Najprawdopodobniej w grudniu br. ogłoszony zostanie konkurs, którego celem będzie budowa jeżdżących prototypów. – Chcieliśmy dać szansę polskim, zdolnym zespołom, które pracowały nad prototypami, aby mogły te prace sfinalizować. Liczymy, że po roku pracy te prototypy będą gotowe, by wyjechać na ulice. W ramach ElectroMobility Poland powołany zostanie zespół, który będzie oceniał jakość tych prototypów, i na koniec jeden zespół i jeden prototyp zostanie zaproszony do przedsięwzięcia produkcyjnego – skomentował Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.