Elektromobilność Samochód elektryczny Sony Vision-S rozpoczyna testy drogowe w Europie 18 stycznia 2021 Elektromobilność Samochód elektryczny Sony Vision-S rozpoczyna testy drogowe w Europie 18 stycznia 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Japoński koncern Sony próbuje swoich sił w branży motoryzacyjnej. Podczas targów Consumer Electronic Show 2020, po raz pierwszy zaprezentował koncepcję samochodu elektrycznego Sony Vision-S. Obecnie pojazd rozpoczyna testy drogowe w Europie. Reklama Parametry przyszłości Projekt samochodu elektrycznego Sony Vision-S został opracowany we współpracy z innymi firmami, m.in. z Boschem, Continental, Nvidią i Magną Steyr. Pojazd ma 4,89 metrów długości, 1,9 metrów szerokości i 21-calowe koła. Sony Vision-S osiąga przyspieszenie do 100 km/h w 4,8 sekundy. Maksymalnie może rozpędzić się do 240 km/h. Testy sprawdzą również poziom koncentracji kierowcy Sony zrezygnował z przeprowadzenia testów w Japonii. Pierwsze próby testowe prowadzone są w Europie, m.in. w górskich rejonach Austrii. Firma planuje wypróbować możliwości samochodu również w innych europejskich miejscach. Prototypowy egzemplarz posiada 40 czujników: 18 kamer, 18 radarów i modułów ultradźwiękowych oraz 4 głowice LiDAR. Urządzenia skanują całe otoczenie pojazdu oraz jego wnętrze. Ma to za zadanie monitorować m.in. poziom koncentracji i zmęczenia kierowcy, a także rozpoznawać mowę na podstawie ruchu warg. Najwyższy poziom jazdy autonomicznej Koncern Sony twierdzi, że wystarczy tylko aktualizacja oprogramowania, aby pojazd spełniał wymogi poziomu 4 jazdy autonomicznej. Oznacza to, że jeśli zostanie wszczęty alarm, jednak człowiek nie zareaguje, maszyna sama bezpiecznie zjedzie na pobocze i zatrzyma się. Kierowcy i pasażerowie Sony Vision-S będą mieli do dyspozycji m.in. zestaw audio ze sceną dźwiękową opracowaną indywidualnie dla każdego siedzenia, czy łączność z siecią 5G. Dzięki temu będą mogli grać na konsoli PlayStation w trybie online. Sony nie zapowiada jednak masowej produkcji i sprzedaży stworzonego elektryka. Obserwatorzy twierdzą, że jest to jedynie prezentacja technologii przyszłości i pokaz możliwości firmy. Źródło: moto.pl, greencarreports.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.