Elektromobilność Samochody elektryczne dorównują spalinowym. Przełomowe badania obalają mity 03 lutego 2025 Elektromobilność Samochody elektryczne dorównują spalinowym. Przełomowe badania obalają mity 03 lutego 2025 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Nie tak dawno samochody elektryczne uważane były za mniej wydajną alternatywę, w porównaniu z samochodami spalinowymi. Dzięki badaniu opublikowanym w “Nature Energy” już wiemy, że sektor EV jest konkurencją dla konwencjonalnych silników, osiągając porównywalną żywotność, co samochody spalinowe. Reklama Elektryki “przeżyją” tyle samo, co samochody spalinowe Brytyjskie Ministerstwo Transportu w latach 2005-2022 zgromadziło 264 milionów danych, zawierających zapisy z obowiązkowych danych technicznych, które musi przejść każdy brytyjski samochód. Analiza naukowców miała zestawić i porównać ze sobą różne rodzaje pojazdów, uwzględniając przede wszystkim żywotność poszczególnych z nich. Dane Ministerstwa pozwoliły im wysnuć zaskakujące i przełomowe dla branży motoryzacyjnej wnioski, które zostały opublikowane w magazynie naukowym “Nature Energy”. Średnia żywotność samochodu spalinowego wynosi 18,7 lat. Co ciekawe, badania wskazują, że samochody elektryczne znajdują się tuż za spalinowymi, osiągając średnią żywotność 18,4 lat. Najgorzej w zestawieniu wypadają samochody z silnikiem diesla, których żywotność wynosi 16,8 lat. Badania te rzucają całkowicie nowe światło na świat samochodów elektrycznych, które dotychczas były krytykowane za swoją niską trwałość i awaryjność. Szybki rozwój sektora EV pozwolił na wyeliminowanie dotychczasowych wad i postawienie elektryków jako konkurencję dla samochodów spalinowych. Nowy program wsparcia elektromobilności – NaszEauto. Dopłat dla przedsiębiorców nie będzie Samochody elektryczne lepsze na długich trasach? Badanie wskazywało również procentowe ryzyko awarii, które zwiększało się wraz z każdym 1,6 km dziennego przebiegu. W przypadku samochodów benzynowych było to 8,4%, dla diesli 6,4%., natomiast dla samochodów elektrycznych – 2,5%. Wśród samochodów, które wyróżniały się na tle innych największą żywotnością znalazła się marka Tesla. Jak wskazują badania, samochody Tesli osiągają najwyższe przebiegi przy zachowaniu największej bezawaryjności. Obecnie samochody te mogą pokonać trasę nawet do 200 tys. km, znacznie przewyższając samochody spalinowe w kwestii przebiegu. Długa żywotność będzie odpowiedzią dla krytyków samochodów EV Badania stanowią odpowiedź na powszechnie krążące mity dotyczące pojazdów elektrycznych. Dotychczas samochody elektryczne były krytykowane nie tylko za trwałość i ograniczoną przydatność do długich tras, ale również za rzekomo wysoką energochłonność i duży ślad węglowy związany z produkcją baterii. Jednak naukowcy wskazują, że długi okres eksploatacji oraz niska awaryjność pojazdów EV mogą zrekompensować te wady. Dodatkowo rozwój odnawialnych źródeł energii pozwala na zmniejszenie emisji związanych z ładowaniem samochodów elektrycznych. Połączenie zielonej energii z coraz dłuższą żywotnością pojazdów elektrycznych daje realną szansę na znaczną redukcję śladu węglowego w porównaniu do samochodów spalinowych i diesla. Zobacz również: 90% sprzedanych samochodów to pojazdy elektryczne! Jedyny taki kraj w Europie Źródła: Bankier.pl, Chip.pl Fot: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.