Elektromobilność Shell zainwestuje miliony w zautomatyzowany system wymiany baterii w samochodach elektrycznych 09 sierpnia 2018 Elektromobilność Shell zainwestuje miliony w zautomatyzowany system wymiany baterii w samochodach elektrycznych 09 sierpnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Gigant energetyczny Shell przeznaczy około 31 milionów dolarów na rozwój start-upu Ample, a dokładnie innowacyjnego systemu szybkiej wymiany baterii w samochodzie elektrycznym. Spółka ma nadzieję połączyć technologię Ample z siecią sprzedaży detalicznej. Reklama Jak podkreśla electrive.com, nie są znane szczegóły inwestycji. W komunikacie prasowym wskazano jedynie, że startup Ample z siedzibą w San Francisco „korzysta z autonomicznej robotyki oraz technologii inteligentnych akumulatorów”. Według informacji ustalonych przez portal startup opracował zautomatyzowany system wymiany baterii w samochodach elektrycznych. Izraelska firma Better Place również pracowała nad technologią wymiany baterii wiele lat temu, ale podmiot zbankrutował w 2012 roku. Reakcja inwestorów jest pozytywna. „Wierzymy, że opatentowana przez Ample technologia robotyki i technologii akumulatorowej może pomóc w rozwiązaniu jednego z największych ograniczeń na drodze do przyjęcia na szeroką skalę pojazdów elektrycznych. Cieszymy się, że możemy współpracować z firmą Shell Ventures i Repsol Ventures, aby wizja Ample stała się rzeczywistością”, skomentował James McIntyre z More Strategic Ventures. W innowacyjny podmiot zainwestowali także Repsol Energy Ventures, Hemi Ventures oraz TRIREC. Firma Shell skupiła się w ostatnim czasie na inwestowaniu w ekologiczne technologie, nie rezygnując jednak z działalności naftowej. Brytyjsko-holenderski gigant petrochemiczny buduje siec stacji ładowania pojazdów elektrycznych IONITY – pierwsze punkty ładowania Ionity na stacjach Shell będą dostępne w 2018 roku. Firma zainwestowała także w spółkę produkującą energię słoneczną i producenta akumulatorów Sonnen. Źródło: royaldutchshellplc.com, electrive.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.