Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Sieć Kaufland uruchomiła pierwszą stację ładowania pojazdów elektrycznych

Electric car, electric vehicle, electric, electricity, charging, EV charging

Sieć Kaufland uruchomiła pierwszą stację ładowania pojazdów elektrycznych

Kaufland Polska stopniowo rozwija swoją ofertę dedykowaną klientom posiadającym samochody elektryczne. Pierwsza stacja ładowania została wybudowana i oddana do użytku tuż przy supermarkecie tej marki znajdującym się w Suwałkach. Partnerem tej inwestycji jest GreenWay, jedna z największych sieci oferujących w Polsce usługi dedykowane tzw. „elektrykom”.

Reklama

Jak podano w oficjalnym komunikacie prasowym Kaufland Polska, stacja ładowania dostępna nieopodal supermarketu tej marki w Suwałkach może zasilać równocześnie dwa pojazdy elektryczne: jeden za pomocą prądu stałego (DC), a drugi za pomocą prądu zmiennego (AC). Za sprawą zastosowania technologii umożliwiającej szybkie ładowanie baterię o pojemności 40 kWh można naładować do około 80% nawet w ciągu 40 minut. Ze stacji będą mogli skorzystać posiadacze pojazdów elektrycznych, które są zgodne z następującymi standardami: CCS, CHAdeMO, a także AC Type 2.

Do skorzystania z tej usługi niezbędne jest posiadanie statusu zarejestrowanego członka sieci GreenWay Polska. Rejestracji można dokonać nieodpłatnie za pomocą strony internetowej GreenWay Polska. Każdy nowy klient sieci otrzymuje specjalną kartę RFID, a także dostęp do Portalu Kierowcy oraz Portalu Klienta. Dostęp do tych funkcji umożliwi uruchomienie opcji ładowania, a także podgląd faktury. Usługi zostały zaprojektowane w sposób maksymalnie ułatwiający klientom podróżowanie: za ich pomocą można zapoznać się z informacjami o innych stacjach. Korzystanie ze stacji ładowania pojazdów jest płatne, a koszt zgodny z cennikiem ustalonym przez GreenWay.

W komunikacie prasowym wystosowanym przez Kaufland Polska można także przeczytać, że firma planuje rozwijać własną sieć przeznaczoną do ładowania samochodów elektrycznych, aby zachęcić swoich klientów do korzystania z takich środków transportu, a także przyczynić się do kształtowania proekologicznych nawyków oraz zmniejszania szkodliwej emisji.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.