Elektromobilność Škoda w najbliższych latach zaprezentuje kilka elektrycznych modeli 23 listopada 2017 Elektromobilność Škoda w najbliższych latach zaprezentuje kilka elektrycznych modeli 23 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Samochody elektryczne stają się coraz bardziej popularne, chociaż dogonienie Tesli pod względem stosowanych przez nią rozwiązań wydaje się niemożliwe nawet dla obecnych, motoryzacyjnych gigantów – a mimo to wciąż są producenci samochodów, którzy w swojej ofercie nie mają ani jednego pojazdu elektrycznego. Jedną z takich firm jest Škoda, będąca dumą naszych południowych sąsiadów. Wiele wskazuje jednak na to, że już niedługo światło dzienne ujrzą w pełni zelektryfikowane modele wyprodukowane przez tego czeskiego producenta. Planujemy wprowadzić do 2025 roku pięć elektrycznych samochodów w różnych segmentach. Jesteśmy niezwykle zadowoleni z faktu, że pierwsza Škoda z napędem tego typu będzie budowana w Czechach. Decyzja ta świadczy o bardzo dużym zaufaniu, jakim Grupa Volkswagen darzy nasze zdolności produkcyjne – powiedział Bernhard Maier, dyrektor generalny marki Škoda. Reklama Co więcej, już w 2019 roku ma zostać zaprezentowany pierwszy pojazd hybrydowy tej marki, będący nową wersją obecnie sprzedawanego modelu Superb z silnikami spalinowymi. Według nieoficjalnych doniesień będzie to hybryda typu plug-in, stanowiąca wstęp do rozpoczęcia przez czeskiego producenta dłuższej przygody z samochodami elektrycznymi. Marka Škoda charakteryzuje się dosyć przystępnymi cenami swoich samochodów, które są bardzo popularne w Polsce właśnie z uwagi na niewygórowaną cenę i niezawodność. Gdyby Czechom udało się zaprezentować elektryczną wersję kompaktowej Fabii, Polacy mogliby się w niej bardzo szybko zakochać. Jest na to duża szansa, ponieważ Bernhard Maier stawia sprawę jasno: Przyszłość Škody będzie elektryczna. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.