Volkswagen dostawcą zielonej energii od 2020 roku

Niemiecki koncern samochodowy Volkswagen założył niezależną spółkę Elli Group GmbH, która będzie dostawcą zielonej energii. To kolejny krok we wdrażaniu ekologicznych rozwiązań i upowszechnianiu technologii elektrycznych. Takie działania mają jednocześnie ocieplić wizerunek potentata, za którym wciąż ciągnie się afera związana z emisją spalin.

Volkswagen redukuje zatrudnienie, żeby… zainwestować w elektromobilność

Volkswagen podał, że planuje oszczędzić dodatkowe trzy miliardy euro, które zainwestować chce w pojazdy elektryczne. Firma nie wyklucza redukcji zatrudnienia. Jeśli koncern nie zrealizuje zaplanowanych cięć, to „zyski mogą być niedostateczne, by przygotować się na zupełnie nową przyszłość”, mówi Arno Antliz, dyrektor ds. finansowych VW.

Volkswagen tworzy nowy model samochodu elektrycznego – połączenie SUV’a i Meyers Manx

Niemiecki producent samochodów postanowił wyprodukować kolejne modele samochodów elektrycznych. Tym razem będą to auta powstałe w wyniku połączenia konstrukcji terenowego SUV’a z małym, plażowym Meyers Manx’em. Do tej pory Volkswagen zaprezentował samochody takie jak: I.D. Crozz, I.D. Buzz, czy I.D. Vizzion. 

Volkswagen chce konkurować z Teslą niskimi cenami

Volkswagen zamierza wprowadzić nowy elektryczny samochód, który ma kosztować poniżej dwudziestu tysięcy euro (około dwudziestu trzech tysięcy dolarów), czyli o ponad dziesięć tysięcy dolarów mniej niż najnowszy model Tesli. Byłoby to najtańsze tego typu auto na rynku. Volkswagen twierdzi, że zdeklasuje Teslę niskimi cenami przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości.

Pierwsza fabryka elektryków VW wyprodukuje rocznie 100 tys. aut

Niemiecka grupa Volkswagen zapowiedziała, że pierwsza fabryka, która będzie skupiała się tylko na produkcji samochodów elektrycznych, zostanie zlokalizowana w mieście Zwickau w Saksonii. W skali roku z taśmy produkcyjnej powinno zjechać ponad 100 tysięcy EV. Do 2022 roku produkcja samochodów elektrycznych zostanie przeniesiona do 16 fabryk. Żeby zmierzyć się z innymi producentami w wyścigu o udział w dynamicznie rozwijającym się rynku EV na świecie, VW musi znacznie rozszerzyć produkcję elektryków.