Świat SoelCat 12 – Tesla wśród jachtów 03 lipca 2017 Świat SoelCat 12 – Tesla wśród jachtów 03 lipca 2017 Przeczytaj także Fotowoltaika Chińskie panele fotowoltaiczne. Jak wpływają na rynek OZE? W ostatnich latach Chiny zmonopolizowały światowy rynek OZE. Ponad połowa sprzedawanych paneli fotowoltaicznych pochodzi z Azji. Jak import wpływa na rozwój zielonej energetyki w Polsce i na świecie? To szansa na tanią transformację czy niepotrzebna konkurencja dla lokalnego rynku? Fotowoltaika Co zrobić, gdy firma instalująca fotowoltaikę zbankrutowała? Poradnik dla poszkodowanych klientów Rosnąca popularność instalacji fotowoltaicznych sprawiła, że na rynku zaczęło pojawiać się coraz więcej firm oferujących tego typu panele. Zmiany w ustawie o OZE, które weszły w życie 1 kwietnia 2022 roku, sprawiły, że istnienie wielu firm stanęło pod znakiem zapytania. Co w takim razie zrobić, kiedy firma, która zamontowała nam fotowoltaikę lub wydzierżawiła grunt pod farmę PV, upadnie? Przyszłość jachtów jest elektryczna i cicha. Takie motto przyświecał holenderskiej firmie Soel Yachts podczas projektowania łodzi. Ich najnowszy jacht – SoelCat 12 – to w pełni elektryczna łódź zasilana energią odnawialną. Reklama Zaprojektowany w zeszłym roku jacht został właśnie zwodowany w Nowej Zelandii. Łódź ta jest bardzo ekologiczna – nie tylko nie emituje dwutlenku węgla, dzięki zastosowaniu systemów elektrycznych do napędzania pojazdu, ale jest także bardzo cicha, zmniejszając zanieczyszczenie hałasem przystani czy wód. SoelCat 12 zbudowany został w Nowej Zelandii. Pojazd napędzany jest promieniami słonecznymi, dzięki wbudowanym ogniwom fotowoltaicznym. Firma określa jacht „Teslą na wodzie”, zwracając uwagę na fakt, jakie zmiany w samochodach wprowadziła firma Elona Muska, popularyzująca pojazdy elektryczne. Soelt Yacht chciałby spopularyzować analogiczne technologie na wodzie. Jak mówią przedstawiciele firmy, nie chodzi tylko o to, aby doczepić do łódki silnik elektryczny. Cały jacht zaprojektowany jest wokół napędu elektrycznego. Kadłub łodzi stawia bardzo małe opory podczas płynięcia. Silnik elektryczny jest w stanie rozpędzić łódź do prędkości ośmiu węzłów i utrzymać ją przez około sześć godzin dzięki wbudowanym akumulatorom i ogniwom PV. Jeśli zmniejszymy prędkość do sześciu węzłów łódź może płynąć przez 24 godziny – nawet w nocy, dzięki energii zgromadzonej w akumulatorom. Systemy łodzi monitorowane mogą być z pomocą aplikacji, którą można zainstalować na tablecie lub smartfonie. Współzałożyciel Soel Yachts, Joep Koster powiedział, że SoelCat 12 – zmniejsza zanieczyszczenie hałasem i emisje CO2 w portach, lagunach i oceanach. Elektryczny solarny jacht cicho ślizga się przez fale, minimalizując wpływ zanieczyszczenia hałasem na życie morskie. W momencie gdy łódź nie płynie energia z ogniw fotowoltaicznych także może by wykorzystana. Jak mówią producenci system PV jest w stanie zasilić aż pięć domów w dowolnej lokalizacji, gdzie znajdzie się łódź. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.