Elektromobilność Solaris zapowiada nowy autobus elektryczny 30 stycznia 2020 Elektromobilność Solaris zapowiada nowy autobus elektryczny 30 stycznia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Wkrótce flota wielkopolskiej marki autobusów powiększy się o kolejny model – Solaris Urbino LE electric. Będzie to jeden z najdłuższych pojazdów w ofercie marki – osiągnie aż 15 metrów. Reklama Nowy autobus elektryczny Solarisa Ostatnie pojazdy aż takiej długości w ofercie Solarisa pojawiły się końcem XX wieku – wtedy wyposażone były w silniki konwencjonalne oraz napęd na gaz. Tym razem nowy autobus będzie należał do grupy Urbino LE (Low Entry – z jednym wejściem ze stopniem). – Trójosiowy autobus budowany jest głównie z myślą o odbiorcach z rynku skandynawskiego. Pojazd będzie oferowany zarówno jako autobus typowo miejski (klasa I), ale także międzymiastowy (klasa II) – czytamy w komunikacie firmy. Dwie wersje nowego autobusu Producent planuje zbudować dwie wersje nowego autobusu, z dwoma lub trzema parami drzwi. Przewidziano w nim do 55 miejsc siedzących. Energię elektryczną będą przechowywały własne baterie Solarisa, High Energy+. W zależności od preferencji właścicieli będzie można je ładować metodą plug-in albo za pomocą pantografu, który będzie zamontowany na dachu autobusu. Solaris dodał, że prace projektowe zakończą się w ciągu kilku tygodni. Potem zostaną wyprodukowane dwa egzemplarze przedseryjne. Następne informacje na temat Solarisa Urbino 15 LE electric firma ma przedstawić w kwietniu. źródło: solarisbus.com, zdj. główne – Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.