Elektromobilność Solaris zapowiada nowy autobus elektryczny 30 stycznia 2020 Elektromobilność Solaris zapowiada nowy autobus elektryczny 30 stycznia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Polska Columbus realizuje Term Sheet z grupą DTEK. W ramach umowy w Chrzanowie powstanie wielkoskalowy magazyn energii Columbus wraz z Grupą DTEK startuje z realizacją projektu BESS (Battery Energy Storage System) w Polsce. Spółka DRI, należąca do Grupy DTEK, rozpoczęła proces nabycia od Columbus największego magazynu energii, który Spółka przygotuje do warunków RTB (Ready to Build). Wielkoskalowy obiekt ma powstać w Chrzanowie (woj. małopolskie). Wkrótce flota wielkopolskiej marki autobusów powiększy się o kolejny model – Solaris Urbino LE electric. Będzie to jeden z najdłuższych pojazdów w ofercie marki – osiągnie aż 15 metrów. Reklama Nowy autobus elektryczny Solarisa Ostatnie pojazdy aż takiej długości w ofercie Solarisa pojawiły się końcem XX wieku – wtedy wyposażone były w silniki konwencjonalne oraz napęd na gaz. Tym razem nowy autobus będzie należał do grupy Urbino LE (Low Entry – z jednym wejściem ze stopniem). – Trójosiowy autobus budowany jest głównie z myślą o odbiorcach z rynku skandynawskiego. Pojazd będzie oferowany zarówno jako autobus typowo miejski (klasa I), ale także międzymiastowy (klasa II) – czytamy w komunikacie firmy. Dwie wersje nowego autobusu Producent planuje zbudować dwie wersje nowego autobusu, z dwoma lub trzema parami drzwi. Przewidziano w nim do 55 miejsc siedzących. Energię elektryczną będą przechowywały własne baterie Solarisa, High Energy+. W zależności od preferencji właścicieli będzie można je ładować metodą plug-in albo za pomocą pantografu, który będzie zamontowany na dachu autobusu. Solaris dodał, że prace projektowe zakończą się w ciągu kilku tygodni. Potem zostaną wyprodukowane dwa egzemplarze przedseryjne. Następne informacje na temat Solarisa Urbino 15 LE electric firma ma przedstawić w kwietniu. źródło: solarisbus.com, zdj. główne – Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.