Wiadomości OZE Stacje Lotos naładują samochody elektryczne 09 maja 2017 Wiadomości OZE Stacje Lotos naładują samochody elektryczne 09 maja 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Wyposażenie istniejących stacji paliw w punkty ładowania samochodów z napędem elektrycznym niebawem stanie się faktem. W Grupie Lotos wytypowano już około 50 stacji, które w pierwszej kolejności mają zostać doposażone w nowe punkty ładowania. Reklama Autostrady i drogi szybkiego ruchu będą tymi lokalizacjami, na których skupi się Lotos. Dzięki planom Grupy Lotos oraz analogicznym Energi, PGE oraz Orlenu liczba stacji ładowania samochodów elektrycznych przyjęta w planach rządu do roku 2020 staje się bardziej realna. Przypomnijmy, że według tych planów liczba stacji ładowania ma wzrosnąć z istniejących 300 do 6000. Należy dodać, że Grupa PGE rozwija podobny projekt, który ma na celu doposażenie infrastruktury drogowej tak aby była przyjazna dla właścicieli samochodów elektrycznych. Inwestycje koncernu rozpoczęto już w aglomeracji krakowskiej, a wcześniej w Łodzi i Lublinie. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.