Elektromobilność Stacje PKN Orlen doładują samochody elektryczne 21 kwietnia 2017 Elektromobilność Stacje PKN Orlen doładują samochody elektryczne 21 kwietnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. PKN Orlen, polski gigant paliwowy posiadający ponad 1,5 tysiąca stacji paliw reaguje na zmieniające się trendy na globalnym rynku. Nie od dzisiaj wiadomo bowiem, że z upływem lat sprzedaż samochodów zasilanych paliwem konwencjonalnym będzie malała. Dlatego od dawna wszystkie największe koncerny z tej branży zaczynają dostosowywać ofertę pod kątem nowego klienta, czyli użytkowników samochodów elektrycznych. Reklama Również Orlen nie pozostaje w tyle za konkurencją. Poinformowano właśnie o zakończeniu procesu zbierania ofert na doposażenie istniejących stacji paliw w punkty szybkiego ładowania samochodów elektrycznych, co w przyszłości może być źródłem niemałych zysków. Koncern jest na etapie badań rynku, które umożliwią utworzenie szczegółowej lokalizacji dla pierwszych inwestycji tego typu. Brane pod uwagę są drogi z Warszawy w kierunku Poznania oraz dalej w stronę granicy z Niemcami. Rzeczpospolita, która jako pierwsza poinformowała o planach PKN Orlen dotarła również do jednej z koncepcji, w której znajduje się m.in. cena za ładowanie samochodu. Jeden z zapisów podaje stawkę 0,89 zł za 1kWh w szczycie i 0,69 zł za kWh poza szczytem. Stawka nocna jest zakładana na poziomie 0,49 zł za kWh. Plany PKN Orlen są spójne z planami rządu, które zakładają, że liczba punktów ładowania samochodów wzrośnie z obecnej liczby 300 do 6.5 tysiąca do roku 2020. Plany są bardzo ambitne, na tyle, że wielu analityków rynku powątpiewa w realność tych założeń. Na szczęście poza państwowym gigantem również inne firmy dokładają już swoją cegiełkę do planów rządowych. Tylko Innogy Polska posiada w naszym kraju 70 takich punktów. Inny z graczy na rynku, czyli Greenway Polska w swoich planach zakłada budowę 75 instalacji ładujących w pobliżu autostrad i tras krajowych, a PGE już w tym roku uruchomi sześć punktów w Łodzi. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.