Elektromobilność Statystyczny Polak o autach elektrycznych. Badania Insightout Lab i Volkswagena 25 maja 2020 Elektromobilność Statystyczny Polak o autach elektrycznych. Badania Insightout Lab i Volkswagena 25 maja 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Co wiemy o autach elektrycznych? Czym je ładować? Czy chcielibyśmy je mieć? – są wyniki badania, które przeprowadzono na panelu Ariadna. Reklama Wielu niezdecydowanych Najważniejsze pytanie brzmi: ”Czy chciałbyś mieć auto elektryczne?”. Okazało się, że “zdecydowanymi przeciwnikami” lub przeciwnikami było tylko 23 proc. osób uczestniczących w badaniu. Nie oznacza to jednak, że pozostali byli jednoznacznymi zwolennikami elektromobilności. Wariant “zdecydowanie tak” wybrało 18 proc. badanych. Za opcją “raczej tak” opowiedziało się już 34 proc.. Ciekawe, że spora grupa (licząca 25 proc.) nie potrafiła się zdecydować i zaznaczyła wariant “nie wiem”. Czynniki decydujące o tak dużym odsetku niezdecydowanych mogą być różne. Zobaczmy, jak ankietowani odpowiadali na inne pytania. Stereotypy przeszkodą dla elektromobilności Wyniki badania pokazują, że statystyczna wiedza dotycząca aut elektrycznych wciąż jest dosyć niska. Aż 73 proc. ankietowanych nie zdawała sobie sprawy z tego, że auto tego typu można naładować przy użyciu zwykłego gniazdka. Tylko 5 proc. ankietowanych udzieliło w tym przypadku odpowiedzi “zdecydowanie tak”. Wielu ankietowanych jest też zdania, że zasięg samochodu elektrycznego jest zbyt mały – tak odpowiedziało aż 76 proc. badanych. Taka odpowiedź w dużej mierze mogła być podyktowana nieświadomością. Świadczą o tym odpowiedzi, jakich ankietowani udzielili w odniesieniu do zakresu, jaki ich zdaniem może pokonać samochód elektryczny. 21 proc. ankietowanych wybrało wariant, według którego takie auto może przebyć ponad 300 km, a na opcję powyżej 500 km zdecydowało się tylko 3 proc. badanych. Jak duże znaczenie ma postrzeganie możliwości aut elektrycznych, jasno wskazało pytanie o taki zasięg auta elektrycznego, by było ono użyteczne. Dla 65 proc. ankietowanych wystarczające okazały się osiągi do 300 km. 28 proc. wskazało na zasięg do 100 km. 25 proc. uznało, że aby auto elektryczne było użyteczne, musi pokonywać ponad 400 km. Od wiedzy do popularności Badanie przeprowadzone przez InsightOut Lab i markę Volkswagen wskazuje na to, że Polacy są pozytywnie nastawieni do rozwiązań związanych z elektromobilnością. Niestety o autach elektrycznych nadal wiemy zbyt mało. Brak podstawowych informacji i utrwalane stereotypy wydają się być jednym z powodów, które hamują rozwój elektromobilności w naszym kraju. źródło: www.volkswagen.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.