Elektromobilność Statystyczny Polak o autach elektrycznych. Badania Insightout Lab i Volkswagena25 maja 2020Przeczytaj także Elektromobilność Firma Ssang Yong na skraju bankructwa Południowokoreański koncern samochodowy w wyniku pandemii wpadł w poważne tarapaty finansowe. Pod koniec grudnia 2020 zarząd był zmuszony złożyć wniosek o upadłość. Teraz producent otrzymał ostateczny, trzymiesięczny termin, aby porozumieć się z wierzycielami. Tym samym maleje szansa na elektryka w przystępnej cenie, którego obiecywali producenci. Elektromobilność CityQ – pojazd elektryczny pomiędzy rowerem a autem CityQ to niskoemisyjny, komfortowy e-rower lub, jak kto woli, elektryczny rower samochodowy. Jego zaletą jest to, że ochroni nas podczas gorszych warunków pogodowych. Być może ten argument przekonana tych dotąd niezdecydowanych, aby z samochodu przesiąść się na… rower. Co wiemy o autach elektrycznych? Czym je ładować? Czy chcielibyśmy je mieć? – są wyniki badania, które przeprowadzono na panelu Ariadna. Wielu niezdecydowanychNajważniejsze pytanie brzmi: ”Czy chciałbyś mieć auto elektryczne?”. Okazało się, że “zdecydowanymi przeciwnikami” lub przeciwnikami było tylko 23 proc. osób uczestniczących w badaniu. Nie oznacza to jednak, że pozostali byli jednoznacznymi zwolennikami elektromobilności. Wariant “zdecydowanie tak” wybrało 18 proc. badanych. Za opcją “raczej tak” opowiedziało się już 34 proc..Ciekawe, że spora grupa (licząca 25 proc.) nie potrafiła się zdecydować i zaznaczyła wariant “nie wiem”. Czynniki decydujące o tak dużym odsetku niezdecydowanych mogą być różne. Zobaczmy, jak ankietowani odpowiadali na inne pytania. Stereotypy przeszkodą dla elektromobilnościWyniki badania pokazują, że statystyczna wiedza dotycząca aut elektrycznych wciąż jest dosyć niska. Aż 73 proc. ankietowanych nie zdawała sobie sprawy z tego, że auto tego typu można naładować przy użyciu zwykłego gniazdka. Tylko 5 proc. ankietowanych udzieliło w tym przypadku odpowiedzi “zdecydowanie tak”.Wielu ankietowanych jest też zdania, że zasięg samochodu elektrycznego jest zbyt mały – tak odpowiedziało aż 76 proc. badanych.Taka odpowiedź w dużej mierze mogła być podyktowana nieświadomością. Świadczą o tym odpowiedzi, jakich ankietowani udzielili w odniesieniu do zakresu, jaki ich zdaniem może pokonać samochód elektryczny. 21 proc. ankietowanych wybrało wariant, według którego takie auto może przebyć ponad 300 km, a na opcję powyżej 500 km zdecydowało się tylko 3 proc. badanych.Jak duże znaczenie ma postrzeganie możliwości aut elektrycznych, jasno wskazało pytanie o taki zasięg auta elektrycznego, by było ono użyteczne. Dla 65 proc. ankietowanych wystarczające okazały się osiągi do 300 km. 28 proc. wskazało na zasięg do 100 km. 25 proc. uznało, że aby auto elektryczne było użyteczne, musi pokonywać ponad 400 km.Od wiedzy do popularnościBadanie przeprowadzone przez InsightOut Lab i markę Volkswagen wskazuje na to, że Polacy są pozytywnie nastawieni do rozwiązań związanych z elektromobilnością. Niestety o autach elektrycznych nadal wiemy zbyt mało. Brak podstawowych informacji i utrwalane stereotypy wydają się być jednym z powodów, które hamują rozwój elektromobilności w naszym kraju. źródło: www.volkswagen.pl