Elektromobilność Statystyczny Polak o autach elektrycznych. Badania Insightout Lab i Volkswagena 25 maja 2020 Elektromobilność Statystyczny Polak o autach elektrycznych. Badania Insightout Lab i Volkswagena 25 maja 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Co wiemy o autach elektrycznych? Czym je ładować? Czy chcielibyśmy je mieć? – są wyniki badania, które przeprowadzono na panelu Ariadna. Reklama Wielu niezdecydowanych Najważniejsze pytanie brzmi: ”Czy chciałbyś mieć auto elektryczne?”. Okazało się, że “zdecydowanymi przeciwnikami” lub przeciwnikami było tylko 23 proc. osób uczestniczących w badaniu. Nie oznacza to jednak, że pozostali byli jednoznacznymi zwolennikami elektromobilności. Wariant “zdecydowanie tak” wybrało 18 proc. badanych. Za opcją “raczej tak” opowiedziało się już 34 proc.. Ciekawe, że spora grupa (licząca 25 proc.) nie potrafiła się zdecydować i zaznaczyła wariant “nie wiem”. Czynniki decydujące o tak dużym odsetku niezdecydowanych mogą być różne. Zobaczmy, jak ankietowani odpowiadali na inne pytania. Stereotypy przeszkodą dla elektromobilności Wyniki badania pokazują, że statystyczna wiedza dotycząca aut elektrycznych wciąż jest dosyć niska. Aż 73 proc. ankietowanych nie zdawała sobie sprawy z tego, że auto tego typu można naładować przy użyciu zwykłego gniazdka. Tylko 5 proc. ankietowanych udzieliło w tym przypadku odpowiedzi “zdecydowanie tak”. Wielu ankietowanych jest też zdania, że zasięg samochodu elektrycznego jest zbyt mały – tak odpowiedziało aż 76 proc. badanych. Taka odpowiedź w dużej mierze mogła być podyktowana nieświadomością. Świadczą o tym odpowiedzi, jakich ankietowani udzielili w odniesieniu do zakresu, jaki ich zdaniem może pokonać samochód elektryczny. 21 proc. ankietowanych wybrało wariant, według którego takie auto może przebyć ponad 300 km, a na opcję powyżej 500 km zdecydowało się tylko 3 proc. badanych. Jak duże znaczenie ma postrzeganie możliwości aut elektrycznych, jasno wskazało pytanie o taki zasięg auta elektrycznego, by było ono użyteczne. Dla 65 proc. ankietowanych wystarczające okazały się osiągi do 300 km. 28 proc. wskazało na zasięg do 100 km. 25 proc. uznało, że aby auto elektryczne było użyteczne, musi pokonywać ponad 400 km. Od wiedzy do popularności Badanie przeprowadzone przez InsightOut Lab i markę Volkswagen wskazuje na to, że Polacy są pozytywnie nastawieni do rozwiązań związanych z elektromobilnością. Niestety o autach elektrycznych nadal wiemy zbyt mało. Brak podstawowych informacji i utrwalane stereotypy wydają się być jednym z powodów, które hamują rozwój elektromobilności w naszym kraju. źródło: www.volkswagen.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.