Wiadomości OZE Strategiczne inwestycje Taurona w sektorze elektromobilności 11 września 2018 Wiadomości OZE Strategiczne inwestycje Taurona w sektorze elektromobilności 11 września 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Wiceprezes Taurona, Jarosław Broda poinformował, że spółka planuje do końca tego roku zbudować i uruchomić ponad 30 punktów ładowania samochodów elektrycznych w Katowicach. Jak zapowiada Broda, to dopiero początek inwestycji: „Na razie budujemy rynek i swoje kompetencje w obszarze infrastruktury”. Reklama Budowa stacji ładowania w Katowicach jest projektem pilotażowym. „Ma pokazać, jak szybko jesteśmy w stanie to zrobić, jaki typ urządzeń wybrać, jak je łączyć w system i jak w ogóle to działa”, mówi wiceprezes. Zaznacza, że Tauron chce docelowo oferować budowanie stacji ładowania jako usługę dla zewnętrznych firm. Już w 2017 roku pojawiła się w tym sektorze Magenta – firma, która wchodzi w skład Grupy Tauron. Jej specjalizacją są usługi dla elektromobilności. Na razie działania grupy skupiają się głównie na budowie rynku. Wydajny model biznesowy pojawi się dopiero, gdy na polskich ulicach będzie więcej samochodów elektrycznych. Jak podkreśla Broda, w interesie Taurona jest wzrost ilości pojazdów elektrycznych: „W naszym interesie jest zainwestowanie w przyszłość. W Grupie Tauron kierunki rozwoju innowacji zdefiniowaliśmy w Strategicznej Agendzie Badawczej. W wymiarze praktycznym ważne są dziś dla nas tematy związane z elektromobilnością”, mówi. „Jeżeli cały projekt elektromobilności ‘wypali’, to dla nas najważniejsze jest zajęcie strategicznego miejsca na rynku, żeby klienci to od nas kupowali usługę”, mówi Broda. Dalsze plany Taurona obejmują wysokopoziomową integrację systemów ładowania. Firma zamierza oferować swoje usługi jako operatora systemów ładowania na przykład dla samorządów i firm, które chcą elektryfikować swoje floty. Zainteresowanie tym sektorem nie jest małe. „Jest trochę firm, które się tym interesują i pytają nas o to”, mówił wiceprezes. Dodaje on, że działania te, zwłaszcza dostarczanie energii elektrycznej do pojazdów elektrycznych w firmowych flotach, odbywać będą się już na w pełni komercyjnych zasadach. źródło: wnp.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.