Wiadomości OZE Supersamochód z Doliny Krzemowej trafi na rynek w przyszłym roku. Cena i osiągi robią wrażenie 27 sierpnia 2019 Wiadomości OZE Supersamochód z Doliny Krzemowej trafi na rynek w przyszłym roku. Cena i osiągi robią wrażenie 27 sierpnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Drako Motors, start-up z Doliny Krzemowej, zaprezentował podczas Monterey Car Week nowy model GTE, będący elektrycznym supersamochodem. Auto ma moc 1200 KM, a jego wartość to 1,25 miliona dolarów. Reklama GTE to czteroosobowy, ultra luksusowy supersamochód. Na tle innych aut tego segmentu ma się zdaniem producenta wyróżniać bardzo wysoką precyzją w pokonywaniu zakrętów. Moc auta generowana jest przez cztery osobne silniki na każdym kole i wektorowanie momentu obrotowego, które sterowane jest przez inteligentne algorytmy. Wóz został wyposażony w wysokiej jakości podzespoły, takie jak na przykład hamulce Brembo i zawieszenie Öhlins, a zbudowany został na podwoziu Karmy, będącej reaktywacją marki Fisker. GTE ma osiągać prędkość maksymalną ponad 330 km/h. Stabilną i bezpieczną pracę przy dużych obciążeniach ma zapewnić innowacyjna architektura chłodzenia, która otacza każde ogniwo akumulatora i pomaga szybko rozproszyć ciepło. GTE ma wejść do produkcji jeszcze w tym roku, a dostawy rozpoczną się w 2020 roku dla każdego, kto dysponuje kwotą 1,25 miliona dolarów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.