Wiadomości OZE Szczeciński magistrat inwestuje w auta zeremisyjne 26 kwietnia 2019 Wiadomości OZE Szczeciński magistrat inwestuje w auta zeremisyjne 26 kwietnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. O cztery nowe samochody elektryczne wzbogacił się szczeciński Urząd Miasta. Jednym z aut będzie podróżował prezydent miasta – Piotr Krzystek. We flocie tamtejszego magistratu jest już dwanaście aut zeroemisyjnych. Reklama Dwa z kupionych samochodów zostały przekazane do Miejskiej Jednostki Obsługi Gospodarczej obsługującej flotę urzędu i prezydenta Szczecina. Kolejne dwa trafią do Zespołu Szkół nr 2 oraz Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. – Niestety, ładowanie i zasięg tych samochodów nie pozwala pokonywać dłuższych tras, więc na te dłuższe odcinki, powyżej 100 km od Szczecina, musimy wykorzystywać auta albo z napędem spalinowym albo hybrydowym – skomentował w rozmowie z Polską Agencją Prasową prezydent miasta Piotr Krzystek, do którego dyspozycji pozostaje jedno z aut. Inwestycja została przeprowadzona z niemal 50% wsparciem Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Łączny koszt to niemal 544 tys. zł. Jest duża szansa na to, że inwestycja zwróci się w dość krótkim okresie. – Koszty eksploatacji są bardzo, bardzo niskie, ponieważ na dziś korzystamy z systemu ładowania, który dla wszystkich użytkowników póki co jest systemem ładowania bezpłatnego – wyjaśniał prezydent. Dodajmy, że miejskie stacje szybkiego ładowania o mocy szczytowej 50 kW zostały w ubiegłym roku uruchomione w trzech miejscach w Szczecinie. Łącznie do końca 2020 r. w mieście powinno działać około stu stacji ładowania prywatnych i miejskich. Dziś jest ich około 40. Przypomnijmy, że od 1 stycznia 2020 roku na samorządach spocznie obowiązek zapewnienia 10% udziału aut elektrycznych we flocie. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.