Wiadomości OZE Szczeciński magistrat inwestuje w auta zeremisyjne 26 kwietnia 2019 Wiadomości OZE Szczeciński magistrat inwestuje w auta zeremisyjne 26 kwietnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. O cztery nowe samochody elektryczne wzbogacił się szczeciński Urząd Miasta. Jednym z aut będzie podróżował prezydent miasta – Piotr Krzystek. We flocie tamtejszego magistratu jest już dwanaście aut zeroemisyjnych. Reklama Dwa z kupionych samochodów zostały przekazane do Miejskiej Jednostki Obsługi Gospodarczej obsługującej flotę urzędu i prezydenta Szczecina. Kolejne dwa trafią do Zespołu Szkół nr 2 oraz Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. – Niestety, ładowanie i zasięg tych samochodów nie pozwala pokonywać dłuższych tras, więc na te dłuższe odcinki, powyżej 100 km od Szczecina, musimy wykorzystywać auta albo z napędem spalinowym albo hybrydowym – skomentował w rozmowie z Polską Agencją Prasową prezydent miasta Piotr Krzystek, do którego dyspozycji pozostaje jedno z aut. Inwestycja została przeprowadzona z niemal 50% wsparciem Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Łączny koszt to niemal 544 tys. zł. Jest duża szansa na to, że inwestycja zwróci się w dość krótkim okresie. – Koszty eksploatacji są bardzo, bardzo niskie, ponieważ na dziś korzystamy z systemu ładowania, który dla wszystkich użytkowników póki co jest systemem ładowania bezpłatnego – wyjaśniał prezydent. Dodajmy, że miejskie stacje szybkiego ładowania o mocy szczytowej 50 kW zostały w ubiegłym roku uruchomione w trzech miejscach w Szczecinie. Łącznie do końca 2020 r. w mieście powinno działać około stu stacji ładowania prywatnych i miejskich. Dziś jest ich około 40. Przypomnijmy, że od 1 stycznia 2020 roku na samorządach spocznie obowiązek zapewnienia 10% udziału aut elektrycznych we flocie. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.