Wiadomości OZE Tarform Motorcycles z nowym motocyklem elektrycznym 12 października 2018 Wiadomości OZE Tarform Motorcycles z nowym motocyklem elektrycznym 12 października 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Jak się okazuje, mimo dynamicznego rozwoju sektora motocykli elektrycznych, na rynku amerykańskim nie ma zbyt wielu opcji do wyboru. Lukę tę zamierza wykorzystać Tarform Motorcycles wraz z swoim nowym pojazdem elektrycznym. Reklama Nowy motocykl elektryczny Tarform Motorcycles został zaprojektowany przez dyrektora generalnego i współzałożyciela firmy, Tarasa Kravtchouka, który ma spore doświadczenie jako projektant i przedsiębiorca przemysłowy. W przeszłości pracował nad kilkoma uderzającymi projektami motocykli ICE. Jego uwagę w ostatnim czasie zwrócił sektor pojazdów elektrycznych, więc postanowił zbudować nowy rodzaj motocykla elektrycznego na miarę XXI wieku. Jak wyjaśnił Kravtchouk: „Chcieliśmy ożywić klasyczną formę i połączyć ją z nowoczesną technologią, aby stworzyć nowe wrażenia z jazdy. Pojazd elektryczny, który ucieleśnia ducha rzemiosła, zaawansowanej produkcji i czystej technologii”. W osiągnięciu tego celu miały pomóc rzadko używane techniki produkcyjne. Motocykl elektryczny jest wyposażony w wiele drukowanych w 3D części, a np. skórzane siedzisko dodaje mu charakteru w stylu retro. Według Tarform: „Wykorzystując produkcję dodatków, celem Tarform jest zminimalizowanie ilości odpadów i wytwarzanie części za pomocą nowych biomateriałów, co przybliża nas do zrównoważonego pojazdu”. Hydrauliczne dźwignie hamulcowe wtapiają się w konstrukcję kierownicy, sprawiając, że motor wygląda jak skrojony z pojedynczego bloku, a nie za pomocą łączenia części. Tablica przyrządów mieści się w brązowym pierścieniu z cyfrowym wyświetlaczem wskazującym prędkość, naładowanie akumulatora i tryb jazdy. Nowe elektryczne motocykle Tarform zostaną zbudowane wokół modularnej platformy, dzięki czemu ich personalizacja będzie łatwiejsza. Klienci będą mogli aktualizować poszczególne części z czasem, np. wymienić baterię na mocniejszą. Póki co w wersji podstawowej motocykl zostanie wyposażony w akumulator, który zapewni zasięg 145 km w warunkach miastowych i około 80 km w przypadku bardzo szybkiego poruszania się np. po autostradzie. Firma zapowiada, że czas pełnego ładowania baterii będzie krótszy niż 4 godziny. Nowy elektryczny motocykl Tarform zawiera również szereg „inteligentnych funkcji”, np. cyfrowy, inteligentny system Tarform zoptymalizuje jazdę i w przypadku wykrycia jakichkolwiek problemów związanych z konserwacją, kierowca zostanie ostrzeżony za pośrednictwem smartfona, a w razie potrzeby może zarezerwować termin serwisu bezpośrednio z aplikacji. Póki co Tarform przyjmuje zamówienia wstępne na swojej stronie internetowej. Produkcja rozpocznie się pod koniec 2019 roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.