Wiadomości OZE Tarform Motorcycles z nowym motocyklem elektrycznym 12 października 2018 Wiadomości OZE Tarform Motorcycles z nowym motocyklem elektrycznym 12 października 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. Jak się okazuje, mimo dynamicznego rozwoju sektora motocykli elektrycznych, na rynku amerykańskim nie ma zbyt wielu opcji do wyboru. Lukę tę zamierza wykorzystać Tarform Motorcycles wraz z swoim nowym pojazdem elektrycznym. Reklama Nowy motocykl elektryczny Tarform Motorcycles został zaprojektowany przez dyrektora generalnego i współzałożyciela firmy, Tarasa Kravtchouka, który ma spore doświadczenie jako projektant i przedsiębiorca przemysłowy. W przeszłości pracował nad kilkoma uderzającymi projektami motocykli ICE. Jego uwagę w ostatnim czasie zwrócił sektor pojazdów elektrycznych, więc postanowił zbudować nowy rodzaj motocykla elektrycznego na miarę XXI wieku. Jak wyjaśnił Kravtchouk: „Chcieliśmy ożywić klasyczną formę i połączyć ją z nowoczesną technologią, aby stworzyć nowe wrażenia z jazdy. Pojazd elektryczny, który ucieleśnia ducha rzemiosła, zaawansowanej produkcji i czystej technologii”. W osiągnięciu tego celu miały pomóc rzadko używane techniki produkcyjne. Motocykl elektryczny jest wyposażony w wiele drukowanych w 3D części, a np. skórzane siedzisko dodaje mu charakteru w stylu retro. Według Tarform: „Wykorzystując produkcję dodatków, celem Tarform jest zminimalizowanie ilości odpadów i wytwarzanie części za pomocą nowych biomateriałów, co przybliża nas do zrównoważonego pojazdu”. Hydrauliczne dźwignie hamulcowe wtapiają się w konstrukcję kierownicy, sprawiając, że motor wygląda jak skrojony z pojedynczego bloku, a nie za pomocą łączenia części. Tablica przyrządów mieści się w brązowym pierścieniu z cyfrowym wyświetlaczem wskazującym prędkość, naładowanie akumulatora i tryb jazdy. Nowe elektryczne motocykle Tarform zostaną zbudowane wokół modularnej platformy, dzięki czemu ich personalizacja będzie łatwiejsza. Klienci będą mogli aktualizować poszczególne części z czasem, np. wymienić baterię na mocniejszą. Póki co w wersji podstawowej motocykl zostanie wyposażony w akumulator, który zapewni zasięg 145 km w warunkach miastowych i około 80 km w przypadku bardzo szybkiego poruszania się np. po autostradzie. Firma zapowiada, że czas pełnego ładowania baterii będzie krótszy niż 4 godziny. Nowy elektryczny motocykl Tarform zawiera również szereg „inteligentnych funkcji”, np. cyfrowy, inteligentny system Tarform zoptymalizuje jazdę i w przypadku wykrycia jakichkolwiek problemów związanych z konserwacją, kierowca zostanie ostrzeżony za pośrednictwem smartfona, a w razie potrzeby może zarezerwować termin serwisu bezpośrednio z aplikacji. Póki co Tarform przyjmuje zamówienia wstępne na swojej stronie internetowej. Produkcja rozpocznie się pod koniec 2019 roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.