Wiadomości OZE Targi CES 2019: Zaprezentowano prototyp roweru z ogniwem wodorowym 17 stycznia 2019 Wiadomości OZE Targi CES 2019: Zaprezentowano prototyp roweru z ogniwem wodorowym 17 stycznia 2019 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Ochrona środowiska Trwa wielka podróż dookoła Bałtyku. Aktywiści właśnie przeszli polskie wybrzeże Ekspedycja Save The Baltic Sea to akcja, w ramach której aktywiści chcą obejść Bałtyk dookoła. Wędrówka zaczęła się 11 marca, a cała grupa właśnie zakończyła podróż wzdłuż polskiego wybrzeża. Ekspedycja spędziła dwadzieścia dni w naszym kraju, spotykając się z lokalnymi naukowcami, działaczami na rzecz środowiska i studentami, aby dowiedzieć się więcej o stanie i przyszłości polskich brzegów Bałtyku. H2Bike (Hydrogen To Bike) to rower elektryczny zasilany nie przez baterie, ale przez ogniwo paliwowe, które zamienia wodór i tlen na energię elektryczną. Pojazd został zaprezentowany podczas styczniowych targów CES 2019 w Las Vegas. Reklama Zaprezentowany na największych targach elektronicznych rower jest o tyle ciekawą koncepcją, że wodór jest paliwem odnawialnym, które przy wytwarzaniu energii emituje jedynie ciepło i wodę. Rower nie jest wyposażony w trudne do recyklingu baterie i w przeciwieństwie do systemu zasilanego bateriami można go szybko zatankować (trwa to około minuty). Zasięg pojazdu wynosi około 60 mil (około 96 kilometrów). Jednym z największych wyzwań, z jakimi trzeba będzie sobie poradzić przed wdrożeniem tej koncepcji na rynek, będzie potrzeba utworzenia odpowiedniej sieci stacji tankowania wodoru. Warto wspomnieć, że wodorowe ogniwa paliwowe były kiedyś postrzegane jako obiecująca technologia dla samochodów, ale wyparły ją inne rozwiązania. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.