Elektromobilność Terzo Millennio samochodem przyszłości? 13 listopada 2017 Elektromobilność Terzo Millennio samochodem przyszłości? 13 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Futurystyczne wizje samochodów prawie zawsze wiązane są z napędem elektrycznym. Największe koncerny motoryzacyjne nie mogą pominąć w swych planach i strategii rozwoju zmieniających się trendów na globalnym rynku. Dowodem na poparcie powyższej tezy jest wizja włoskiego Lamborghini, które zademonstrowało koncepcyjny model samochodu przyszłości o nazwie Terzo Millennio. Auto będzie w pełni elektryczne i według konstruktorów zapewni wysokie osiągi i odzyskiwanie energii. Reklama Konstrukcja pojazdu, a dokładniej samych baterii, nie będzie opierała się na sprawdzonych i najczęściej używanych akumulatorach litowo-jonowych. Powód takiej decyzji jest bardzo prosty. Baterie klasyczne nie są w stanie zapewnić wystarczającego zasilania w tym samochodzie. Dlatego też włoska stajnia jest zmuszona do opracowania odpowiednich superkondensatorów. Nie tylko system zasilania zostanie przygotowany od początku. Konieczne będzie również ulepszenie nanotechnologii, w celu obniżenia masy pojazdu, oraz systemu magazynowania energii w nadwoziu. Materiał, z którego zostanie wykonana konstrukcja, opierać się będzie na włóknie węglowym, a silniki będą znajdowały się w każdym z kół, co pozwoli na większy komfort podczas projektowania nadwozia. Zachwyt fanów włoskiej marki wzbudziła koncepcja autowykrywania i usuwania uszkodzeń nadwozia. Niestety nie znamy szczegółów powyższego pomysłu, dlatego lepiej uzbroić się w cierpliwość w oczekiwaniu na debiut Terzo Millennio. Może się bowiem okazać, że futurystyczna wizja, opracowywana przy współpracy z Massachusetts Institute of Technology, wcale nie trafi do produkcji seryjnej. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.