Elektromobilność Tesla Model S zostanie elektrycznym radiowozem w Luksemburgu 22 sierpnia 2017 Elektromobilność Tesla Model S zostanie elektrycznym radiowozem w Luksemburgu 22 sierpnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Policja w Grand-Ducale poinformowała niedawno, że kupuje dwa samochody Tesla Model S, które będą wykorzystywane jako radiowozy. Reklama Nie jest to jednak pierwszy departament policji, który korzysta z elektrycznych samochodów. Miasto Los Angeles leasinguje obecnie 288 pojazdów z napędem elektrycznym, z czego 160 jest w pełni elektryczna. Spora część z nich działa pod banderą LAPD (Los Angeles Police Department). To właśnie LAPD rozpoczął w zeszłym roku odbiór 100 samochodów BMW i3 oraz dwóch Tesli Model S. Do tej pory jednak samochody elektryczne nie były wykorzystywane jako radiowozy – służyły głównie pracownikom policji oraz zespołom śledczym. Głównym zarzutem był zbyt niski zasięg lub niewystarczająca prędkość, którą można było osiągnąć. Modele S zakupione przez policję w Luksemburgu będą jednak służyć jako typowe radiowozy. Kraj ten jest idealny do używania samochodów elektrycznych, ponieważ jego szerokość wynosi zaledwie 57 km, a długość 82 km. Tesla Model S, szczególnie w wersji P100D, będzie więc miała wystarczający zasięg. Samochód ten z włączoną opcją Ludicrous jest także najszybciej przyspieszającym, seryjnie produkowanym autem na świecie, więc i te parametry powinny być wystarczające do takiego zadania. Nie wiadomo niestety jaką dokładnie wersję Modelu S zakupiła luksemburska policja. Zakup nowych samochodów jest częścią programu rządowego prowadzonego przez Ministerstwo Zrównoważonego Rozwoju. Ma on na celu wymianę wszystkich rządowych samochodów na elektryki. Oprócz wspomnianych wyżej radiowozów planowany jest także zakup samochodów elektrycznych dla pracowników administracyjnych. Inne departamenty policyjne także rozważają Model S jako potencjalny radiowóz. Scotland Yard ogłosił niedawno, że prowadzi rozmowy z Teslą na temat przekształcenia londyńskiej floty policyjnej na auta elektryczne, a LAPD wyposażyło zakupiony wcześniej Model S w sprzęt potrzebny do policyjnych pościgów. W polskich służbach powoli obserwujemy trend stawiania na samochody hybrydowe. 34 Toyoty Auris kombi niedawno trafiły do śląskiej policji. Hybrydy dla śląskiej policji Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.