Wiadomości OZE Test elektrycznych hulajnóg: Techlife X2, X5 i X7 28 sierpnia 2019 Wiadomości OZE Test elektrycznych hulajnóg: Techlife X2, X5 i X7 28 sierpnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Hulajnogi elektryczne podbijają polskie ulice, głównie za sprawą operatorów, którzy wypożyczają sprzęt na minuty. Coraz więcej osób decyduje się na zakup własnej hulajnogi, ponieważ jest to bardziej opłacalne i nie ogranicza użytkownika do określonej strefy. Dlaczego hulajnogi elektryczne stały się hitem? Postanowiliśmy sami sprawdzić! Reklama Do testów otrzymaliśmy 3 hulajnogi firmy Techlife modele X7, X5 i X2 – każda z nich ma inne możliwości i funkcje. Od hulajnogi Techlife X7 dla wymagających, przeznaczonej do ekstremalnej, szybkiej jazdy w terenie, poprzez model X5 funkcjonalny, zapewniający komfort jazdy, nadający się na różne nawierzchnie, aż po bardziej miejską wersję X2. Spis treści ToggleHulajnoga Techlife X7Hulajnoga Techlife X5Hulajnoga Techlife X2Czym wyróżniają się hulajnogi Techlife? Zalety hulajnogi elektrycznejWady hulajnogi elektrycznej Hulajnoga Techlife X7 To hulajnoga dla wymagających. Nie ukrywamy, że trochę się obawialiśmy testu tego sprzętu, w końcu hulajnoga X7 rozwija zawrotną prędkość. Dzięki dwóm silnikom o mocy 1000 W może osiągnąć nawet do 65 km/h. To bardzo szybko, zwłaszcza jak na tego typu pojazd. Ekstremalna hulajnoga stworzona została do jazdy w każdych warunkach terenowych, doskonale radzi sobie na wyboistej drodze czy w lesie. Jej zasięg wynosi według producenta 80 km, a ładuje się 4 godziny. W rzeczywistości zasięg to maksymalnie 50 km przy normalnym rozsądnym użytkowaniu od 40 do 50 km. Czas ładowania na jednej ładowarce to nie mniej niż 6 h ale trzeba liczyć się z czasem nawet siedmiu, można go skrócić używając dwóch ładowarek – są dwa gniazda. Jazda na niej sprawia mnóstwo frajdy, a nowoczesny design przyciąga wzrok przechodniów. 🙂 Hulajnoga Techlife X5 Bardziej miejski odpowiednik, jednak dzięki wytrzymałym amortyzatorom wciąż doskonale radzi sobie na nierównych nawierzchniach. Według producenta osiąga prędkość 45 km/h, realnie ok. 35 km/h przy osobie o wadze 70-80 kg, a jej zasięg to 30 km jazdy bez przerwy. Jest składana i poręczniejsza niż X7, dobrze sprawdzi się jako środek transportu do pracy, ale nadaje się również na weekendowe wypady za miasto. Hulajnoga Techlife X2 Typowo miejska hulajnoga. Charakteryzuje się ciekawym designem (ledowy panel na ramie) i wymiennym akumulatorem z portem USB (super sprawa, bo można podładować telefon). Według producenta osiąga prędkość 30 km/h i jest w stanie przejechać 25 km na jednym ładowaniu – i to się mniej więcej zgadza, ale należy pamiętać, że zależy to od kilku zmiennych – wagi użytkownika, prędkości czy terenu, po którym się poruszamy. Szybko i łatwo się składa, jest bardzo poręczna. Pojazd posiada 3 tryby jazdy, dzięki czemu mogą nią jeździć nawet dzieci. Czym wyróżniają się hulajnogi Techlife? duże, czytelne i funkcjonalne wyświetlacze, każda ma kilka trybów jazdy, szerokie opony, które umożliwiają jazdę na trudnych nawierzchniach, duże zasięgi i dość szybkie ładowanie, dzięki mocnym silnikom zarówno X7 X5 jak X2 nie słabną pod górkę, dobre amortyzatory, oświetlenie LED, wodoszczelność, 24-miesięczna gwarancja producenta (door-to-door). Zalety hulajnogi elektrycznej Hulajnoga nie produkuje spalin, jest bardzo poręczna i szybka, sprawdzi się szczególnie w godzinach szczytu, kiedy stoimy w korku. Zalety przemawiające za jej kupnem: większość hulajnóg posiada możliwość składania, dzięki czemu można zabrać je ze sobą wszędzie, nie zajmują dużo miejsca w tramwaju czy w bagażniku samochodowym, dzięki hulajnodze omijamy korki i oszczędzamy sporo czasu, rozwijają znaczne prędkości – standardowo ok. 25 km/h, ale jak wynika z testów zdarzają się demony prędkości pędzące 65 km/h, nie wymagają dobrej kondycji fizycznej, nie trzeba posiadać żadnych uprawnień, może być użytkowana zarówno przez dorosłych, jak i dzieci, jazda sprawia mnóstwo radości, nadaje się na weekendowe eskapady (zwłaszcza modele terenowe przeznaczone na ekstremalne trasy), nie produkuje żadnych spalin ani innych zanieczyszczeń w trakcie jazdy, duży wybór sprzętu – każdy znajdzie coś dla siebie od miejskich modeli po terenowe, do jazdy wyczynowej, tania w eksploatacji. Wady hulajnogi elektrycznej Jak każdy środek transportu, tak i hulajnogi elektryczne nie są wolne od wad: nie każda hulajnoga dobrze radzi sobie na nierównej nawierzchni, waga pojazdu jest dość duża, w zależności od modelu może ważyć od kilkunastu nawet do kilkudziesięciu kilogramów, cena (niektóre modele potrafią kosztować nawet kilka tysięcy złotych), niektóre modele mają bardzo ograniczony zasięg (testowane przez nas na szczęście mogły pokonać dystans od 30 do 80 km), dość długi czas ładowania, brak jasno ustalonych przepisów dotyczących poruszania się na hulajnodze elektrycznej. Jesteśmy sympatykami elektrycznych hulajnóg. Niecierpliwie czekamy jednak na jak najszybsze uregulowanie zasad poruszania się hulajnogami elektrycznymi, tak by jazda na nich była bezpieczna dla użytkownika, jak i pieszych. Uważamy również, że ważnym jest, by działalność firm, które oferują wypożyczenie tych pojazdów, była oparta na pewnych zasadach. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.