Wiadomości OZE Light Year One – pojazd solarny dalekiego zasięgu 28 sierpnia 2019 Wiadomości OZE Light Year One – pojazd solarny dalekiego zasięgu 28 sierpnia 2019 Przeczytaj także Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Prawa zwierząt Mur na granicy polsko-białoruskiej blokuje migrację rysi. Czy grozi im wymarcie? Gdy w 2022 roku na polsko-białoruskiej granicy budowano 186 kilometrowy mur, ekolodzy alarmowali o skutkach dla ekosystemów, a w szczególności dla szczególnie cennego obszaru Puszczy Białowieskiej. Politycy, mimo świadomości konsekwencji, podjęli decyzję w oparciu o interes narodowy, ignorując środowiskowy. Po kilku latach od ,,uszczelnienia granicy” wiemy już, jakie są konsekwencje muru dla populacji rysia. Holenderski startup LightYear stworzył pierwszy na świecie samochód solarny dalekiego zasięgu. Light Year One może być zasilany tradycyjnie oraz z paneli słonecznych zamontowanych na dachu. Łączny zasięg wynosi nawet do 725 km. To więcej niż Tesla Model S. Reklama LightYear – firma z Holandii zaprezentowała niedawno pionierski Light Year One. To pierwszy pojazd, który może pokonać ogromne odległości, korzystając przy tym z energii słonecznej. Jakie ma parametry? Light Year One – idziemy ku nowemu? Light Year One ma zasięg do 725 km (to o około 125 km więcej niż u Tesli Model S). Pojazd korzysta z dwóch technologii: akumulatorów elektrycznych oraz lekkich paneli słonecznych, które zajmują łączną powierzchnię 5 m². Panele znajdują się na dachu oraz masce pojazdu. Są pokryte wytrzymałym materiałem, po którym według projektantów można nawet chodzić. Mają zwiększoną wydajność – o 20% większą w porównaniu z tradycyjnymi ogniwami. Light Year One może ładować się samym światłem słonecznym – 12 km/h, lub tradycyjnie – na stacjach ładowania. Dzięki opcji szybkiego ładowania w ciągu godziny można dostarczyć mu energii pozwalającej na przejechanie 570 km. Opcja solarna może przydać się, gdy przy wyczerpanych akumulatorach trzeba dojechać do punktu ładowania. Pojazd zużywa 83 Wh/na km. Przyśpiesza do 100 km w ciągu 10 sekund. LightYear zamierza wprowadzić Light Year One na drogi w 2021 roku. Pierwsze 100 pojazdów zostało już zarezerwowanych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.