Elektromobilność Toyota elektryfikuje wszystkie modele swoich pojazdów 21 grudnia 2017 Elektromobilność Toyota elektryfikuje wszystkie modele swoich pojazdów 21 grudnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Japoński producent samochodów Toyota poinformował, że do roku 2025 wszystkie produkowane przez nią auta (także marki Lexus) oferowane będą również z napędami elektrycznymi, wodorowymi lub hybrydowymi. Dodatkowo do roku 2020, do obecnie produkowanych aut dołączyć mają modele czysto elektryczne. Jak ogłosił 18 grudnia prezes firmy, Shigeki Terashi, samochody elektryczne tej firmy najpierw sprzedawane będą w Chinach, a następnie wejdą na rynek japoński, indyjski, amerykański i europejski. Reklama Toyota planuje, że do około 2030 roku sprzedaż samochodów z systemami napędu elektrycznego sięgnie 5,5 miliona aut rocznie. Obecnie w tym samym przedziale czasu firma sprzedaje 10 milionów pojazdów z różnymi silnikami. Aktualnie liderem sprzedaży pojazdów elektrycznych jest Nissan z wprowadzonym w 2010 roku modelem Leaf. Oprócz Nissana także Renault i Mitsubishi planują dołączyć do swojej oferty auta elektryczne. Podobnie zamierza postąpić Honda, która mimo dużych oporów wewnętrznych zdecydowała się w 2018 roku na produkcję chińskiego modelu elektrycznego, który rok później – w 2019 – pojawić się ma w sprzedaży także w Europie. Przez długi czas władze Toyoty uważały pojazdy elektryczne za niszę, jednakże zmiany standardów emisji w Chinach, Europie i Indiach spowodowały modyfikację strategii. Wspominaliśmy już, że {link} Toyota zamierza współpracować z Panasonicem nad konstrukcją ogniw dla tego pojazdu. Nie jest to jedyne wyzwanie, jakie stoi przez japońskim koncernem motoryzacyjnym. Jak mówili niedawno przedstawiciele firmy, zmiany w sektorze, które obecnie się dzieją, są bardzo głębokie – to nie tylko elektryfikacja pojazdów, ale także wprowadzanie pojazdów autonomicznych i zwiększające się połączenie ich z siecią. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.