Elektromobilność Toyota elektryfikuje wszystkie modele swoich pojazdów 21 grudnia 2017 Elektromobilność Toyota elektryfikuje wszystkie modele swoich pojazdów 21 grudnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Japoński producent samochodów Toyota poinformował, że do roku 2025 wszystkie produkowane przez nią auta (także marki Lexus) oferowane będą również z napędami elektrycznymi, wodorowymi lub hybrydowymi. Dodatkowo do roku 2020, do obecnie produkowanych aut dołączyć mają modele czysto elektryczne. Jak ogłosił 18 grudnia prezes firmy, Shigeki Terashi, samochody elektryczne tej firmy najpierw sprzedawane będą w Chinach, a następnie wejdą na rynek japoński, indyjski, amerykański i europejski. Reklama Toyota planuje, że do około 2030 roku sprzedaż samochodów z systemami napędu elektrycznego sięgnie 5,5 miliona aut rocznie. Obecnie w tym samym przedziale czasu firma sprzedaje 10 milionów pojazdów z różnymi silnikami. Aktualnie liderem sprzedaży pojazdów elektrycznych jest Nissan z wprowadzonym w 2010 roku modelem Leaf. Oprócz Nissana także Renault i Mitsubishi planują dołączyć do swojej oferty auta elektryczne. Podobnie zamierza postąpić Honda, która mimo dużych oporów wewnętrznych zdecydowała się w 2018 roku na produkcję chińskiego modelu elektrycznego, który rok później – w 2019 – pojawić się ma w sprzedaży także w Europie. Przez długi czas władze Toyoty uważały pojazdy elektryczne za niszę, jednakże zmiany standardów emisji w Chinach, Europie i Indiach spowodowały modyfikację strategii. Wspominaliśmy już, że {link} Toyota zamierza współpracować z Panasonicem nad konstrukcją ogniw dla tego pojazdu. Nie jest to jedyne wyzwanie, jakie stoi przez japońskim koncernem motoryzacyjnym. Jak mówili niedawno przedstawiciele firmy, zmiany w sektorze, które obecnie się dzieją, są bardzo głębokie – to nie tylko elektryfikacja pojazdów, ale także wprowadzanie pojazdów autonomicznych i zwiększające się połączenie ich z siecią. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.