Elektromobilność Toyota elektryfikuje wszystkie modele swoich pojazdów 21 grudnia 2017 Elektromobilność Toyota elektryfikuje wszystkie modele swoich pojazdów 21 grudnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Europejczycy mniej przekonani do elektromobilności niż Amerykanie. Nowy raport Coraz mniej kierowców deklaruje gotowość do zamiany samochodu spalinowego na elektryczny. Zainteresowanie pojazdami elektrycznymi w Europie wyraźnie słabnie – wynika z najnowszego raportu Shell. W 2024 roku 48% kierowców deklarowało gotowość do przesiadki z aut spalinowych na elektryczne, dziś to już tylko 41%. Tymczasem w USA i Chinach utrzymuje się stabilne lub rosnące poparcie dla elektromobilności. Główne bariery? Koszt zakupu i niewystarczająca infrastruktura ładowania. Elektromobilność Kalifornia pozywa Trumpa za cofnięcie zakazu sprzedaży aut spalinowych Stan Kalifornia złożył pozew przeciwko administracji Donalda Trumpa po tym, jak federalna rezolucja unieważniła zakaz sprzedaży samochodów spalinowych po 2035 roku. Sprawa ma kluczowe znaczenie dla realizacji celów klimatycznych USA i przyszłości rynku zeroemisyjnego transportu Japoński producent samochodów Toyota poinformował, że do roku 2025 wszystkie produkowane przez nią auta (także marki Lexus) oferowane będą również z napędami elektrycznymi, wodorowymi lub hybrydowymi. Dodatkowo do roku 2020, do obecnie produkowanych aut dołączyć mają modele czysto elektryczne. Jak ogłosił 18 grudnia prezes firmy, Shigeki Terashi, samochody elektryczne tej firmy najpierw sprzedawane będą w Chinach, a następnie wejdą na rynek japoński, indyjski, amerykański i europejski. Reklama Toyota planuje, że do około 2030 roku sprzedaż samochodów z systemami napędu elektrycznego sięgnie 5,5 miliona aut rocznie. Obecnie w tym samym przedziale czasu firma sprzedaje 10 milionów pojazdów z różnymi silnikami. Aktualnie liderem sprzedaży pojazdów elektrycznych jest Nissan z wprowadzonym w 2010 roku modelem Leaf. Oprócz Nissana także Renault i Mitsubishi planują dołączyć do swojej oferty auta elektryczne. Podobnie zamierza postąpić Honda, która mimo dużych oporów wewnętrznych zdecydowała się w 2018 roku na produkcję chińskiego modelu elektrycznego, który rok później – w 2019 – pojawić się ma w sprzedaży także w Europie. Przez długi czas władze Toyoty uważały pojazdy elektryczne za niszę, jednakże zmiany standardów emisji w Chinach, Europie i Indiach spowodowały modyfikację strategii. Wspominaliśmy już, że {link} Toyota zamierza współpracować z Panasonicem nad konstrukcją ogniw dla tego pojazdu. Nie jest to jedyne wyzwanie, jakie stoi przez japońskim koncernem motoryzacyjnym. Jak mówili niedawno przedstawiciele firmy, zmiany w sektorze, które obecnie się dzieją, są bardzo głębokie – to nie tylko elektryfikacja pojazdów, ale także wprowadzanie pojazdów autonomicznych i zwiększające się połączenie ich z siecią. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.