Elektromobilność Toyota liderem hybryd w Polsce 12 kwietnia 2017 Elektromobilność Toyota liderem hybryd w Polsce 12 kwietnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Od debiutu hybrydowej Toyoty minęło już 20 lat. Na świecie porusza się 10 mln samochodów tej marki. Według obliczeń pozwoliło to na ograniczenie emisji CO2 o ponad 77 mln ton, a zużycie benzyny zmniejszyć o 29 miliardów litrów. Reklama Polski rynek samochodów osobowych mimo opóźnień zaczyna reagować na zachodzące zmiany trendów w innych krajach. Coraz trudniej znaleźć klientów na samochody z napędem diesla. Przyczyna takiego stanu rzeczy leży w coraz bardziej wyśrubowanych regulacjach prawnych, które zmuszają konstruktorów do modyfikacji jednostek wysokoprężnych, przez co stają się bardziej podatne na awarie a co za tym idzie droższe w eksploatacji. Na czołową lokatę wysunęły się samochody z silnikami benzynowymi. Ten stan rzeczy zapewne nie zmieni się szybko. Jednakże, coraz większa liczba polaków zaczyna poważnie rozważać zakup samochodów z innymi jednostkami napędowych niż te wspomniane powyżej. I dlatego w tym miejscu należy zauważyć, zwiększającą się na polskich drogach liczbę samochodów z napędem hybrydowym. 20 tysięcy z nich to auta z logo Toyoty. Japoński koncern motoryzacyjny jest niekwestionowanym liderem sprzedaży samochodów hybrydowych. Według informacji podanych przez Toyota Poland, przez ostatnich 13 lat sprzedano 20 174 samochody z napędem hybrydowym. Liczba nie jest duża, jednak co bardzo istotne aż połowa z tej kwoty sprzedana została w naszym kraju w ciągu ostatniego roku. Lawinowy wzrost zainteresowania hybrydą nie jest chwilową modą czy kaprysem. Wygląda na to, że światowe trendy dotarły też nad Wisłę. Toyota Poland jest liderem w naszym kraju jednak ta pozycja nie wzięła się znikąd. Aż 7 modeli w polskiej ofercie Toyoty to auta o napędzie hybrydowym. Największym zainteresowaniem cieszyły się do tej pory się modele Toyoty Auris Hybrid oraz Yaris Hybirid jednakże w początkach bieżącego roku na czoło wysunęła się Toyota C-HR Hybrid, której polscy dilerzy sprzedali już 1036 egzemplarzy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.