Elektromobilność Toyota zaprezentowała koncepcję mobilności na Igrzyska Olimpijskie w 2020 roku 01 sierpnia 2018 Elektromobilność Toyota zaprezentowała koncepcję mobilności na Igrzyska Olimpijskie w 2020 roku 01 sierpnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Japoński gigant motoryzacyjny przedstawił koncepcję mobilności na nadchodzące Igrzyska Olimpijskie w 2020 roku, które odbędą się w Tokio. Japończycy przygotowali technologiczne innowacje, których kamieniem węgielnym będą przede wszystkim autonomiczne i elektryczne rozwiązania dla transportu. Reklama Koncern planuje wyposażyć organizatorów Igrzysk w ponad 3 tysiące pojazdów. Umowa obowiązuje od 2017 do 2024 roku. Flotę olimpijską będą tworzyły pojazdy hybrydowe oraz napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi. W większości udostępnione zostaną dla wszystkich, choć część samochodów będzie dedykowana do użytku dla sportowców, organizatorów oraz mediów. Koncepcja Toyoty opiera się na 3 filarach-hasłach: 1) mobilność dla wszystkich, 2) zrównoważony rozwój – budowanie środowiska wodorowego, 3) wspieranie organizacji Igrzysk systemem opartym na TPS (Toyota Production System). „Swoboda bycia mobilnym leży u podstaw możliwości uczestniczenia w społeczeństwie”, powiedział prezes Toyoty, Akio Toyoda. „Chcemy, aby mobilność była możliwością, a nie przeszkodą. Angażując się w Igrzyska Olimpijskie, Paraolimpiady oraz Igrzyska Olimpiad Specjalnych mam nadzieję, że Toyota będzie szanować wyjątkowość każdego z nas oraz różnorodność. Kiedy to się już stanie, będziemy w stanie zbliżyć się do naszego celu – mobilności dla wszystkich, oraz zapewnić, że sportowcy pokażą każdego dnia, że mobilność to szansa na spełnienie marzeń”, dodał przedstawiciel koncernu. Flota od Toyoty będzie wyposażona m.in. w: 1. Toyotę Concept-i – autonomiczny samochód, który rozpoznaje emocje i preferencje kierowców oraz może prowadzić rozmowę za pomocą sztucznej inteligencji (AI). Auto zostało zaprezentowane na targach Consumer Electronics Show 2017 roku w Las Vegas. 2. Pojazd transportowy e-Palette – jest to pojazd elektryczny nowej generacji, zaprojektowany specjalnie pod kątem mobilności jako usługi MaaS – Mobility as a Service. Ma on za zadanie wspierać sportowców i organizatorów w kwestiach logistycznych. Pojazdy e-Palette będą mogły mieć różne rozmiary (od 4 do 7 metrów). Przy opracowywaniu tej technologii pomagały firmy, takie jak: Amazon, Uber i Pizza Hut. 3. Taksówka JPN – wprowadzona w październiku 2017 r. Na Igrzyskach będzie wykorzystywana w obsłudze gości z całego świata, w tym osób korzystających z wózków inwalidzkich. Samochód jest dostępny w różnych klasach, z napędem hybrydowym oraz instalacją LPG. 4. Toyota i-ROAD – pojazd z przeznaczeniem do jazdy na dłuższych dystansach w celu wspierania personelu pracującego na Igrzyskach, np. oficerów ochrony. Trójkołowe samochody są wyposażone w silniki elektryczne. 5. Wodorowe wózki widłowe FCEV – zostały wyprodukowane przez Toyotę Industries Corporation w fabryce Motomachi w prefekturze Aichi od 31 stycznia 2017 roku. Wózki są zeroemisyjne, a ich tankowanie trwa tylko 3 minuty. Wyposażone są w ogniwa paliwowe, więc mogą służyć jako źródło zasilania w sytuacjach awaryjnych. Źródło: Toyota, Electrive.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.