Elektromobilność Toyota zaprezentowała koncepcję mobilności na Igrzyska Olimpijskie w 2020 roku 01 sierpnia 2018 Elektromobilność Toyota zaprezentowała koncepcję mobilności na Igrzyska Olimpijskie w 2020 roku 01 sierpnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Japoński gigant motoryzacyjny przedstawił koncepcję mobilności na nadchodzące Igrzyska Olimpijskie w 2020 roku, które odbędą się w Tokio. Japończycy przygotowali technologiczne innowacje, których kamieniem węgielnym będą przede wszystkim autonomiczne i elektryczne rozwiązania dla transportu. Reklama Koncern planuje wyposażyć organizatorów Igrzysk w ponad 3 tysiące pojazdów. Umowa obowiązuje od 2017 do 2024 roku. Flotę olimpijską będą tworzyły pojazdy hybrydowe oraz napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi. W większości udostępnione zostaną dla wszystkich, choć część samochodów będzie dedykowana do użytku dla sportowców, organizatorów oraz mediów. Koncepcja Toyoty opiera się na 3 filarach-hasłach: 1) mobilność dla wszystkich, 2) zrównoważony rozwój – budowanie środowiska wodorowego, 3) wspieranie organizacji Igrzysk systemem opartym na TPS (Toyota Production System). „Swoboda bycia mobilnym leży u podstaw możliwości uczestniczenia w społeczeństwie”, powiedział prezes Toyoty, Akio Toyoda. „Chcemy, aby mobilność była możliwością, a nie przeszkodą. Angażując się w Igrzyska Olimpijskie, Paraolimpiady oraz Igrzyska Olimpiad Specjalnych mam nadzieję, że Toyota będzie szanować wyjątkowość każdego z nas oraz różnorodność. Kiedy to się już stanie, będziemy w stanie zbliżyć się do naszego celu – mobilności dla wszystkich, oraz zapewnić, że sportowcy pokażą każdego dnia, że mobilność to szansa na spełnienie marzeń”, dodał przedstawiciel koncernu. Flota od Toyoty będzie wyposażona m.in. w: 1. Toyotę Concept-i – autonomiczny samochód, który rozpoznaje emocje i preferencje kierowców oraz może prowadzić rozmowę za pomocą sztucznej inteligencji (AI). Auto zostało zaprezentowane na targach Consumer Electronics Show 2017 roku w Las Vegas. 2. Pojazd transportowy e-Palette – jest to pojazd elektryczny nowej generacji, zaprojektowany specjalnie pod kątem mobilności jako usługi MaaS – Mobility as a Service. Ma on za zadanie wspierać sportowców i organizatorów w kwestiach logistycznych. Pojazdy e-Palette będą mogły mieć różne rozmiary (od 4 do 7 metrów). Przy opracowywaniu tej technologii pomagały firmy, takie jak: Amazon, Uber i Pizza Hut. 3. Taksówka JPN – wprowadzona w październiku 2017 r. Na Igrzyskach będzie wykorzystywana w obsłudze gości z całego świata, w tym osób korzystających z wózków inwalidzkich. Samochód jest dostępny w różnych klasach, z napędem hybrydowym oraz instalacją LPG. 4. Toyota i-ROAD – pojazd z przeznaczeniem do jazdy na dłuższych dystansach w celu wspierania personelu pracującego na Igrzyskach, np. oficerów ochrony. Trójkołowe samochody są wyposażone w silniki elektryczne. 5. Wodorowe wózki widłowe FCEV – zostały wyprodukowane przez Toyotę Industries Corporation w fabryce Motomachi w prefekturze Aichi od 31 stycznia 2017 roku. Wózki są zeroemisyjne, a ich tankowanie trwa tylko 3 minuty. Wyposażone są w ogniwa paliwowe, więc mogą służyć jako źródło zasilania w sytuacjach awaryjnych. Źródło: Toyota, Electrive.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.