Elektromobilność Unikasz deszczu, jak ognia? 25 maja 2021 Elektromobilność Unikasz deszczu, jak ognia? 25 maja 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Angielska pogoda nie rozpieszcza. Wieziesz zakupy i nie masz prawa jazdy? Poznaj czterokołowy pojazd z hrabstwa Bedfordshire – DryCycle, czyli e-rower w niekonwencjonalnym wydaniu. Reklama Rower elektryczny z podwójnymi kołami Tym podmiejskim pojazdem odpowiednim na każdą aurę można poruszać się po ścieżkach rowerowych bez prawa jazdy. DryCycle to elektryczny i w pełni zamknięty e-rower, posiadający wspomaganie pedałów (EAPC). Przejażdżka tym pojazdem ma jeszcze jeden kluczowy plus – poruszasz się nim po ścieżce rowerowej i to bez prawa jazdy. Pomysł na ten pojazd zrodził się po tym, jak założyciel DryCycle, Andy Murphy, zaczął dojeżdżać do pracy e-rowerem. – Wnioski, jakie wyciągnąłem z jazdy e-rowerem, to to, że najwyższej jakości rowery elektryczne z najlepszymi silnikami z napędem pośrednim mają wystarczającą moc, aby szybko osiągnąć maksymalną prędkość, zanim silnik się wyłączy. Lepiej byłoby przyspieszyć nieco wolniej ze względu na dodatkowy ciężar, ale można użyć tego ciężaru, aby jeździć bezpiecznym i zamkniętym pojazdem, przydatnym w każdych warunkach pogodowych. https://www.youtube.com/watch?v=TWpDFLrbwN0&feature=emb_logo Do pracy na sucho DryCycle ma wiele zastosowań. Jednymi z nich są dojazdy do pracy. Pojazd ma przewagę nad samochodem – nie wymaga prawa jazdy, omija korki, jest mniejszy i funkcjonalny i odpowiedni dla tych, którzy nie chcą zmoknąć przed dojechaniem do pracy. E-rower posiada kilka udogodnień – jest nim np. wentylacja, może zatem ogrzewać przestrzeń w kabinie, kierownicę, szybę, a nawet siedzenie. E-rower posiada silnik Shimano Steps E8000, dwie baterie 504 Wh, które mają wystarczyć na pokonanie zasięgu 50 mil, zintegrowane światła i hydrauliczne hamulce tarczowe. Dodatkowo we wnętrzu znajdują się uchwyty, np. na telefon komórkowy lub kubek oraz pojemniki na drobne przedmioty. Daszek w pojeździe można łatwo zsunąć lub całkiem ściągnąć. Rower elektryczny typu Long-john z Holandii dla całej rodziny Maksymalna ładowność DryCycle to 120 kg. Cena pojazdu wynosi 15 tys. funtów plus dodatki i dostawa. Produkcja DryCycle jest w toku, a pierwsze egzemplarze pojazdów mają zostać dostarczone do przyszłych kierowców jeszcze tym miesiącu. źródło i fot.: drycycle.co.uk Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.