Polska Unilever Food Solutions: w 2020 r. zjemy mniej mięsa 23 stycznia 2020 Polska Unilever Food Solutions: w 2020 r. zjemy mniej mięsa 23 stycznia 2020 Przeczytaj także Polska Burza wokół protestu leśników. “Mają na celu przykryć niszczenie przyrody” Już dzisiaj odbędzie się ogólnopolski protest organizowany przez Związek Leśników Polskich. O godzinie 10 pod wszystkimi siedzibami wojewodów zgromadzą się “ludzie lasu”. Organizacje pozarządowe z obszaru ochrony środowiska wydały własne oświadczenia, w których padają mocne zarzuty w stosunku do leśników. O co chodzi w tym sporze? Polska Fale upałów zagrażają ludzkiemu zdrowiu i życiu. Ekstremalne temperatury w Polsce Ekstremalne upały po raz kolejny w tym roku występują w Polsce. IMGW wydało alarmy drugiego stopnia dot. upału dla 14 województw, czekają nas też tropikalne noce. Upały to kosztowna konsekwencja zmiany klimatu, na którą musimy reagować skuteczniej. 54 proc. Polaków deklaruje, że w 2020 roku ograniczy spożycie mięsa. Unilever Food Solutions podkreśla, że nawyki żywieniowe Polaków idą w stronę fleksitarianizmu. Co to oznacza? Koniec z mięsem na talerzu każdego dnia. Reklama W 2020 roku zjemy mniej mięsa Unilever Food Solutions widzi dwa ważne trendy na 2020 rok: ograniczenie spożycia mięsa, co przełoży się na oferty dań w gastronomii, a także na portfolio firm branży mięsnej, a także wysiłek, by ograniczyć plastik, m.in. poprzez wprowadzanie biodegradowalnych opakowań. – Rok 2020 będzie czasem nasilenia się tendencji związanych ze zdrowszym jedzeniem, mającym jak najmniejszy wpływ na środowisko. W związku z tym gastronomię kształtować będzie ograniczanie spożycia mięsa – co obserwujemy już teraz. Aż 45 proc. osób zamieszkujących duże polskie miasta twierdzi, że je mniej mięsa niż wcześniej (Roślinniejemy, maj 2019 r.), a ich fleksitarianizm przekłada się na oczekiwania względem lokali gastronomicznych – 54 proc. Polaków deklaruje, że zamawia wegańskie i wegetariańskie dania (MAKRO Cash&Carry Polska, 2019 r.) – mówi Marta Kubiak-Połomka, młodszy kierownik ds. portfolio herbat i dresingów Unilever Food Solutions. W 2020 roku będziemy unikać też plastiku i zwrócimy uwagę na segregację odpadów. – Drugi wyraźnie kształtujący się trend, który ma znaczący wpływ na gastronomię, to ruch mniej odpadów / mniej plastiku – czyli ograniczenie odpadów i emisji plastiku do środowiska – dodaje Kubiak-Połomka. Unilever Food Solutions ma zamiar wprowadzić do 2025 roku opakowania, które w 100 proc. będą nadawały się do recyklingu lub kompostowania. Z kolei jedna czwarta opakowań będzie wyprodukowana z wtórnych tworzyw sztucznych. zdj. główne – Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.