Unilever Food Solutions: w 2020 r. zjemy mniej mięsa

54 proc. Polaków deklaruje, że w 2020 roku ograniczy spożycie mięsa. Unilever Food Solutions podkreśla, że nawyki żywieniowe Polaków idą w stronę fleksitarianizmu. Co to oznacza? Koniec z mięsem na talerzu każdego dnia. 

Unilever Food Solutions widzi dwa ważne trendy na 2020 rok: ograniczenie spożycia mięsa, co przełoży się na oferty dań w gastronomii, a także na portfolio firm branży mięsnej, a także wysiłek, by ograniczyć plastik, m.in. poprzez wprowadzanie biodegradowalnych opakowań. 

– Rok 2020 będzie czasem nasilenia się tendencji związanych ze zdrowszym jedzeniem, mającym jak najmniejszy wpływ na środowisko. W związku z tym gastronomię kształtować będzie ograniczanie spożycia mięsa – co obserwujemy już teraz. Aż 45 proc. osób zamieszkujących duże polskie miasta twierdzi, że je mniej mięsa niż wcześniej (Roślinniejemy, maj 2019 r.), a ich fleksitarianizm przekłada się na oczekiwania względem lokali gastronomicznych – 54 proc. Polaków deklaruje, że zamawia wegańskie i wegetariańskie dania (MAKRO Cash&Carry Polska, 2019 r.) – mówi Marta Kubiak-Połomka, młodszy kierownik ds. portfolio herbat i dresingów Unilever Food Solutions.

W 2020 roku będziemy unikać też plastiku i zwrócimy uwagę na segregację odpadów. 

Drugi wyraźnie kształtujący się trend, który ma znaczący wpływ na gastronomię, to ruch mniej odpadów / mniej plastiku – czyli ograniczenie odpadów i emisji plastiku do środowiska – dodaje Kubiak-Połomka. 

Unilever Food Solutions ma zamiar wprowadzić do 2025 roku opakowania, które w 100 proc. będą nadawały się do recyklingu lub kompostowania. Z kolei jedna czwarta opakowań będzie wyprodukowana z wtórnych tworzyw sztucznych.