Wiadomości OZE Veturilo bije kolejne rekordy 11 czerwca 2018 Wiadomości OZE Veturilo bije kolejne rekordy 11 czerwca 2018 Przeczytaj także OZE Bliski Wschód buduje 2,8 GW PV z magazynami energii. Jak ta inwestycja zmieni europejską energetykę? Arabia Saudyjska i Bahrajn rozpoczynają jeden z kluczowych projektów OZE na Bliskim Wschodzie – elektrownię słoneczną z wielkoskalowym magazynem energii. Inwestycja ma nie tylko wspierać transformację energetyczną Bahrajnu, ale również wyznaczać nowe standardy współpracy transgranicznej i handlu energią w regionie. Ponadto technologia przesyłu czystej energii między granicami państw może stać się w przyszłości standardem na rynku polskim i europejskim. OZE Energetyczny paradoks Niemiec 2025: mniej wiatru i deszczu, więcej energii z OZE Pomimo „historycznie słabego” pierwszego kwartału 2025 roku pod względem produkcji odnawialnych źródeł energii (OZE) – głównie spadku mocy energii z wiatru i energii wodnej – udział OZE wzrósł w Niemczech o 0,7% względem roku poprzedniego. W jaki sposób stało się to możliwe? Ekologiczny transport miejski można spotkać w niemal każdym większym polskim mieście. Za rozwój takich właśnie środków transportu odpowiedzialni są także operatorzy oferujący czasowe wypożyczenia rowerów. Dobrym tego przykładem jest Veturilo (coraz powszechniejsze na terenie Polski). Temat wzrostu zainteresowania rowerami wypożyczanymi na minuty przybliżył Marek Pogorzelski z firmy Nextbike Polska SA. Reklama „Veturilo to największy system w Europie Środkowo-Wschodniej, piąty największy system rowerowy w Europie. Operatorem Veturilo jest Nextbike Polska, jesteśmy w ponad 20 polskich miastach, tych największych, takich jak Warszawa, Wrocław, Łódź, Poznań, ale też w tych mniejszych, jak Szamotuły, Grodzisk Mazowiecki i inne”, powiedział Marek Pogorzelski. Veturilo oraz inne systemy oferowane przez Nextbike obecne są w Polsce od 2011 r. Na terenie całego kraju znajduje się ponad 300 stacji tej marki, które oferują wypożyczenie roweru na minuty. Korzystanie z usługi zostało maksymalnie uproszczone: wystarczy jedno konto, aby móc bez problemu przemieszczać się po różnych polskich miastach, np. między Łodzią a Warszawą. W przypadku rejestracji w systemie pobierana jest opłata inicjalna, wynosi ona zazwyczaj 10-15 zł. Środki te zostają przeznaczone do opłacania dłuższych wypożyczeń. W zależności od systemu kilkadziesiąt pierwszych minut jest darmowych (zazwyczaj to 20 minut, choć zdarza się, że bezpłatne bywa 30-40 minut). „Tylko w ubiegłym roku i tylko w Warszawie mieliśmy ponad 5 mln wypożyczeń. Każdy z tych rowerów w zeszłym roku miał średnio ponad tysiąc wypożyczeń, a ponad tysiąc użytkowników korzystało z każdego z tych rowerów. Łącznie w całej Polsce mamy ponad 1 mln 300 tys. użytkowników” – podkreślił rzecznik prasowy Nextbike Polska SA. Usługa czasowego wypożyczenia rowerów oferowana przez Nextbike dostępna jest w polskich miastach, takich jak np. Białystok, Szczecin, Częstochowa, Katowice, Gliwice, Kalisz, Kołobrzeg, Legnica, Opole, Michałowice i Stalowa Wola. W samej tylko Warszawie rowerzyści mają do dyspozycji 366 stacji oraz niemal 5 300 rowerów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.