Wiadomości OZE Volvo prezentuje nowy elektryczny autobus przegubowy 13 czerwca 2019 Wiadomości OZE Volvo prezentuje nowy elektryczny autobus przegubowy 13 czerwca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Volvo Buses poszerza ofertę autobusów zelektryfikowanych o w pełni elektryczny autobus przegubowy Volvo 7900 Electric Articulated, który zapewni cichą i bezemisyjną pracę przy wzroście wydajności. Reklama Na Światowym Szczycie Transportu Publicznego UITP, który w tym roku odbywa się w Sztokholmie w dniach 9-12 czerwca, Volvo Buses zapowiedziało wprowadzenie na rynek jesienią tego roku w pełni elektrycznego autobusu przegubowego, mogącego pomieścić 150 pasażerów. Nowy autobus bazuje na prototypach, które od czerwca 2018 r. są testowane na linii nr 16 w szwedzkim mieście Gothenburg – na trasie o wysokiej częstotliwości kursowania. Dwa autobusy prototypowe kursują od 4,5 tys. godzin i przejechały dotychczas ponad 62 tys. kilometrów. Volvo 7900 Electric Articulated będzie dostępny w dwóch rozmiarach – 18 i 18,7 metrów. Został zaprojektowany w taki sposób, aby sprostać wysokim wymaganiom w zakresie pojemności, komfortu i informacji o ruchu drogowym, zapewniając jednocześnie wygodne i płynne wsiadanie oraz wysiadanie pasażerów. Akumulatory będą ładowane zarówno przez stacje szybkiego ładowania na przystankach końcowych, jak i poprzez uniwersalny system do ładowania pojazdów elektrycznych CCS ( Combined Charging System) – nocą w zajezdni. Volvo 7900 Electric Articulated zostanie zaprezentowany publiczności na październikowej wystawie Busworld w Brukseli. Jak powiedział prezes Volvo Buses Håkan Agnevall na kongresie UITP, autobusy elektryczne to początek transportu publicznego nowej generacji. „Przejście na zrównoważony transport publiczny odbywa się w miastach na całym świecie. Dzięki cichym, bezemisyjnym autobusom elektrycznym wyposażonym w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, możemy wspierać miasta w rozwiązywaniu problemów związanych z emisją zanieczyszczeń, hałasem, zatłoczeniem i wypadkami drogowymi, aby stały się Miastami Zerowej Emisji (ang. „Zero Cities”). Nasz nowy elektryczny autobus przegubowy o dużej pojemności jest w tym procesie bardzo ważnym narzędziem„, powiedział Håkan Agnevall. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.