Wiadomości OZE W pełni elektryczny pickup od Bollinger Motors 12 października 2018 Wiadomości OZE W pełni elektryczny pickup od Bollinger Motors 12 października 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Bollinger Motors, firma założona w Nowym Jorku (obecnie działająca w Michigan), zaprezentowała Bollinger B2, który jest całkowicie elektrycznym pickupem i powstał na bazie wcześniejszego auta elektrycznego tej firmy – B1. Reklama Robert Bollinger, założyciel Bollinger Motors, o premierze B2 powiedział: „Nowy B2 zawiera wszystko, czego nauczyliśmy się przy tworzeniu B1 i podejmuje temat w nowym, ekscytującym kierunku. Zawsze planowaliśmy, że zarówno B1, jak i B2, będą początkiem naszej serii. Teraz, kiedy mamy tak wiele niesamowitych danych z testowania naszego prototypu B1, możemy umieścić całą tę wiedzę inżynierską w naszych ostatecznych czterodrzwiowych pojazdach B1 i B2. To pickup, którego zawsze chciałem i coś szalenie lepszego niż to, co dziś dostępne na rynku. ” B2 oparty jest na silniku B1 i tym samym mechanizmie napędowym na cztery koła. Auto wyposażone jest w zawieszenie hydropneumatyczne, akumulator o mocy 120 kWh oraz powiększoną przestrzeń bagażową. Specjalnie opatentowane drzwi przechodnie pozwalają na transport długich przedmiotów. B2 różni się od wersji B1 przede wszystkim szerokością i długością pojazdu, co zwiększa jego pojemność. Zaprojektowany został jako ciężarówka klasy 3 o sporej dopuszczalnej masie całkowitej i zdolności holowania wynoszącej 5000 kg. Na początku roku Bollinger nawiązał współpracę z Optimal, Inc. z Plymouth i MI, aby „doprowadzić do komercyjnej produkcji całkowicie elektrycznego, napędzanego na wszystkie koła Sport Utility Truck Bollinger B1”. Obie firmy planują obecnie zakończyć pracę nad Bollingerem B1 do końca 2018 r. i wypuścić auto na rynek w roku 2019. Po prezentacji B2 firma twierdzi, że znajduje się w „końcowym stadium rozwoju inżynieryjnego dla swojej pierwszej ciężarówki B1” i ma na celu „wyprodukowanie B2 na tej samej linii montażowej, co B1 w 2020 roku”. Ponadto firma dodaje, że już w 2019 roku zainteresowani poznają opcje pojazdu, jego ceny i szczegóły dostawy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.