Wiadomości OZE W pełni elektryczny pickup od Bollinger Motors 12 października 2018 Wiadomości OZE W pełni elektryczny pickup od Bollinger Motors 12 października 2018 Przeczytaj także Ochrona środowiska Trwa wielka podróż dookoła Bałtyku. Aktywiści właśnie przeszli polskie wybrzeże Ekspedycja Save The Baltic Sea to akcja, w ramach której aktywiści chcą obejść Bałtyk dookoła. Wędrówka zaczęła się 11 marca, a cała grupa właśnie zakończyła podróż wzdłuż polskiego wybrzeża. Ekspedycja spędziła dwadzieścia dni w naszym kraju, spotykając się z lokalnymi naukowcami, działaczami na rzecz środowiska i studentami, aby dowiedzieć się więcej o stanie i przyszłości polskich brzegów Bałtyku. OZE Produkujemy więcej energii z OZE, ale zarazem marnujemy na potęgę Polska to uśpiony olbrzym pod względem produkcji energii z OZE. Nasz potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany przez zły stan sieci energetycznych, co przekłada się na częste wyłączenia oraz rosnącą ilość odmów przyłączenia nowych źródeł energii. Eksperci od dawna wskazują, że bez rozwiązania tego problemu nie uwolnimy potencjału polskiej energetyki. Bollinger Motors, firma założona w Nowym Jorku (obecnie działająca w Michigan), zaprezentowała Bollinger B2, który jest całkowicie elektrycznym pickupem i powstał na bazie wcześniejszego auta elektrycznego tej firmy – B1. Reklama Robert Bollinger, założyciel Bollinger Motors, o premierze B2 powiedział: „Nowy B2 zawiera wszystko, czego nauczyliśmy się przy tworzeniu B1 i podejmuje temat w nowym, ekscytującym kierunku. Zawsze planowaliśmy, że zarówno B1, jak i B2, będą początkiem naszej serii. Teraz, kiedy mamy tak wiele niesamowitych danych z testowania naszego prototypu B1, możemy umieścić całą tę wiedzę inżynierską w naszych ostatecznych czterodrzwiowych pojazdach B1 i B2. To pickup, którego zawsze chciałem i coś szalenie lepszego niż to, co dziś dostępne na rynku. ” B2 oparty jest na silniku B1 i tym samym mechanizmie napędowym na cztery koła. Auto wyposażone jest w zawieszenie hydropneumatyczne, akumulator o mocy 120 kWh oraz powiększoną przestrzeń bagażową. Specjalnie opatentowane drzwi przechodnie pozwalają na transport długich przedmiotów. B2 różni się od wersji B1 przede wszystkim szerokością i długością pojazdu, co zwiększa jego pojemność. Zaprojektowany został jako ciężarówka klasy 3 o sporej dopuszczalnej masie całkowitej i zdolności holowania wynoszącej 5000 kg. Na początku roku Bollinger nawiązał współpracę z Optimal, Inc. z Plymouth i MI, aby „doprowadzić do komercyjnej produkcji całkowicie elektrycznego, napędzanego na wszystkie koła Sport Utility Truck Bollinger B1”. Obie firmy planują obecnie zakończyć pracę nad Bollingerem B1 do końca 2018 r. i wypuścić auto na rynek w roku 2019. Po prezentacji B2 firma twierdzi, że znajduje się w „końcowym stadium rozwoju inżynieryjnego dla swojej pierwszej ciężarówki B1” i ma na celu „wyprodukowanie B2 na tej samej linii montażowej, co B1 w 2020 roku”. Ponadto firma dodaje, że już w 2019 roku zainteresowani poznają opcje pojazdu, jego ceny i szczegóły dostawy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.