Wiadomości OZE W Warszawie powstał nowy, ekologiczny parking P+R 19 kwietnia 2018 Wiadomości OZE W Warszawie powstał nowy, ekologiczny parking P+R 19 kwietnia 2018 Przeczytaj także OZE Magazyny energii w mieszkaniach są nieopłacalne. Co sprawia, że inwestycja się nie zwraca? Rosnące ceny energii elektrycznej sprawiają, że coraz więcej osób zaczyna interesować się magazynami energii jako sposobem na obniżenie rachunków za prąd. Na rynku pojawiają się firmy, które proponują sprzedaż magazynu do mieszkań lub domów pozbawionych własnych instalacji OZE. To ważne, by wiedzieć, jakie są koszty, zagrożenia i realne korzyści dla konsumentów, które mogą nie być tak atrakcyjne, jak je przedstawiają sprzedawcy. Biomasa Brykiet z łusek słonecznika i biomasa: czy to bardziej ekologiczna alternatywa dla pelletu? Znaczenie biomasy w Polsce rośnie, a w zaktualizowanym Krajowym Planie Energii i Klimatu (KPEiK) została wskazana jako kluczowy element stabilności systemu energetycznego. Jej popularność stawia jednak nowe wyzwania – rosnące ceny pelletu i kotłów oraz ryzyko nadmiernej eksploatacji lasów. Na rynku pojawiają się jednak różne ekologiczne alternatywy, które mają na celu wsparcie gospodarki o obiegu zamkniętym. Jednym ze sposobów ograniczenia natężenia miejskiego ruchu są parkingi Park&Ride (Parkuj i Jedź), które sukcesywnie stają się coraz powszechniejszym elementem polskiego krajobrazu. O kolejnej inwestycji związanej z funkcjonowaniem P+R opowiedział Igor Krajnow z Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Reklama „Uruchomiliśmy kolejny, piętnasty już, parking działający w systemie Parkuj i Jedź. Parking znajduje się przy stacji metra Młociny, między wyjściem ze stacji metra a ulicą Przy Agorze, w pasie rozdzielającym jezdnię ulicy Kasprowicza. Jest tam dostępnych sto pięćdziesiąt siedem miejsc dla kierowców samochodów osobowych. Warto podkreślić, że dwa miejsca są zaopatrzone w ładowarki do ładowania samochodów elektrycznych. Oprócz tego jest tam ponad dwadzieścia miejsc dla rowerów, a na jednym stanowisku znajduje się stacja, w której można rowery elektryczne naładować” – podkreślił Igor Krajnow, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Budowa parkingu P+R przy stacji metra Młociny jest związana z realizacją współfinansowanego przez Unię Europejską projektu „Budowa parkingów strategicznych »Parkuj i Jedź« (Park&Ride) – III etap”, prowadzonego dzięki środkom pochodzącym z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014–2020. Poprzedni, drugi, etap projektu zakładał dofinansowanie do budowy takich parkingów, jak P+R Metro Ursynów, P+R Metro Wilanowska, P+R Metro Stokłosy, P+R Metro Marymont, P+R Ursus Niedźwiadek, P+R Wawer SKM, P+R Aleja Krakowska oraz P+R Anin SKM. Nowo wybudowany parking P+R przy stacji metra Młociny wzbogacony został o szereg proekologicznych ułatwień, wśród których znalazły się m.in. stacje do ładowania elektrycznych samochodów oraz rowerów. Na tym jednak nie kończą się innowacje. „Warto również podkreślić, że na tym parkingu są zainstalowane panele fotowoltaiczne, używane do oświetlenia całego obiektu lampami LED. To pierwszy tak naprawdę tego typu parking ekologiczny. Te rozwiązania ekologiczne będziemy chcieli zastosować w przyszłości również na kolejnych parkingach” – zadeklarował Igor Krajnow. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.