W Warszawie powstał nowy, ekologiczny parking P+R

Jednym ze sposobów ograniczenia natężenia miejskiego ruchu są parkingi Park&Ride (Parkuj i Jedź), które sukcesywnie stają się coraz powszechniejszym elementem polskiego krajobrazu. O kolejnej inwestycji związanej z funkcjonowaniem P+R opowiedział Igor Krajnow z Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie.

„Uruchomiliśmy kolejny, piętnasty już, parking działający w systemie Parkuj i Jedź. Parking znajduje się przy stacji metra Młociny, między wyjściem ze stacji metra a ulicą Przy Agorze, w pasie rozdzielającym jezdnię ulicy Kasprowicza. Jest tam dostępnych sto pięćdziesiąt siedem miejsc dla kierowców samochodów osobowych. Warto podkreślić, że dwa miejsca są zaopatrzone w ładowarki do ładowania samochodów elektrycznych. Oprócz tego jest tam ponad dwadzieścia miejsc dla rowerów, a na jednym stanowisku znajduje się stacja, w której można rowery elektryczne naładować” – podkreślił Igor Krajnow, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie.

Budowa parkingu P+R przy stacji metra Młociny jest związana z realizacją współfinansowanego przez Unię Europejską projektu „Budowa parkingów strategicznych »Parkuj i Jedź« (Park&Ride) – III etap”, prowadzonego dzięki środkom pochodzącym z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014–2020.

Poprzedni, drugi, etap projektu zakładał dofinansowanie do budowy takich parkingów, jak P+R Metro Ursynów, P+R Metro Wilanowska, P+R Metro Stokłosy, P+R Metro Marymont, P+R Ursus Niedźwiadek, P+R Wawer SKM, P+R Aleja Krakowska oraz P+R Anin SKM.

Nowo wybudowany parking P+R przy stacji metra Młociny wzbogacony został o szereg proekologicznych ułatwień, wśród których znalazły się m.in. stacje do ładowania elektrycznych samochodów oraz rowerów. Na tym jednak nie kończą się innowacje.

„Warto również podkreślić, że na tym parkingu są zainstalowane panele fotowoltaiczne, używane do oświetlenia całego obiektu lampami LED. To pierwszy tak naprawdę tego typu parking ekologiczny. Te rozwiązania ekologiczne będziemy chcieli zastosować w przyszłości również na kolejnych parkingach” – zadeklarował Igor Krajnow.

Dodaj komentarz


Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy maksymalnie jedną wiadomość w tygodniu, nie spamujemy!

You May Also Like

Rząd wystraszył się Unii i zmienił zdanie. Będą wiatraki i dekarbonizacja

Starsi Czytelnicy pamiętają pewnie zabawę z dawnego „Przekroju” pod tytułem „Wytęż wzrok i znajdź x szczegółów, którymi różnią się oba rysunki”. Wytężyliśmy się maksymalnie i poszukaliśmy różnic pomiędzy Krajowym Planem na Rzecz Energii i Klimatu przesłanym Brukseli oraz Polityką Energetyczną Państwa 2040 przeznaczoną na użytek krajowy. Okazało się, że w kilku punktach istotnie się różnią.

Codzienny raport smogowy – 17.01.

Pogoda się uspokoiła, czyżby to zwiastowało powrót smogu? Na mapie coraz mniej zielonych punktów. W poniedziałek wystartował Wrocławski Indeks Powietrza, jest to odpowiedź na apel Dolnośląskiego Alarmu Smogowego w sprawie informowania mieszkańców o prawdziwej skali zagrożeń w obszarze jakości powietrza. Niecierpliwie czekamy na bardziej restrykcyjne normy dla całego kraju.