Wiadomości OZE W Warszawie powstał nowy, ekologiczny parking P+R 19 kwietnia 2018 Wiadomości OZE W Warszawie powstał nowy, ekologiczny parking P+R 19 kwietnia 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE Chiński paradoks energetyczny, czyli modernizacja bez modernizmu Chińska gospodarka znajduje się w stanie permanentnej modernizacji. Kraj stoi przed wyzwaniem utrzymania rozwoju, zaspokojenia apetytu na surowce oraz zachowania równowagi ekologicznej. Mnogość problemów zmusza do obierania nieoczywistych rozwiązań, dlatego chińscy decydenci postawili na absolutną maksymalizację. Kraj Środka wyrasta na globalnego lidera transformacji energetycznej, przy jednoczesnym zwiększaniu mocy z paliw kopalnych. OZE Nowe wyzwania i duże inwestycje – Columbus podsumował rok 2023 Grupa Columbus Energy opublikowała raport roczny za 2023 roku. Jak wynika z treści raportu, skonsolidowane przychody Grupy Columbus wyniosły 465 mln zł. Grupa znacząco poprawiła wynik EBITDA i marżowość. Jednym ze sposobów ograniczenia natężenia miejskiego ruchu są parkingi Park&Ride (Parkuj i Jedź), które sukcesywnie stają się coraz powszechniejszym elementem polskiego krajobrazu. O kolejnej inwestycji związanej z funkcjonowaniem P+R opowiedział Igor Krajnow z Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Reklama „Uruchomiliśmy kolejny, piętnasty już, parking działający w systemie Parkuj i Jedź. Parking znajduje się przy stacji metra Młociny, między wyjściem ze stacji metra a ulicą Przy Agorze, w pasie rozdzielającym jezdnię ulicy Kasprowicza. Jest tam dostępnych sto pięćdziesiąt siedem miejsc dla kierowców samochodów osobowych. Warto podkreślić, że dwa miejsca są zaopatrzone w ładowarki do ładowania samochodów elektrycznych. Oprócz tego jest tam ponad dwadzieścia miejsc dla rowerów, a na jednym stanowisku znajduje się stacja, w której można rowery elektryczne naładować” – podkreślił Igor Krajnow, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Budowa parkingu P+R przy stacji metra Młociny jest związana z realizacją współfinansowanego przez Unię Europejską projektu „Budowa parkingów strategicznych »Parkuj i Jedź« (Park&Ride) – III etap”, prowadzonego dzięki środkom pochodzącym z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014–2020. Poprzedni, drugi, etap projektu zakładał dofinansowanie do budowy takich parkingów, jak P+R Metro Ursynów, P+R Metro Wilanowska, P+R Metro Stokłosy, P+R Metro Marymont, P+R Ursus Niedźwiadek, P+R Wawer SKM, P+R Aleja Krakowska oraz P+R Anin SKM. Nowo wybudowany parking P+R przy stacji metra Młociny wzbogacony został o szereg proekologicznych ułatwień, wśród których znalazły się m.in. stacje do ładowania elektrycznych samochodów oraz rowerów. Na tym jednak nie kończą się innowacje. „Warto również podkreślić, że na tym parkingu są zainstalowane panele fotowoltaiczne, używane do oświetlenia całego obiektu lampami LED. To pierwszy tak naprawdę tego typu parking ekologiczny. Te rozwiązania ekologiczne będziemy chcieli zastosować w przyszłości również na kolejnych parkingach” – zadeklarował Igor Krajnow. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.