Wiadomości OZE Warszawa zachęca do komunikacji miejskiej 27 kwietnia 2018 Wiadomości OZE Warszawa zachęca do komunikacji miejskiej 27 kwietnia 2018 Przeczytaj także OZE Bliski Wschód buduje 2,8 GW PV z magazynami energii. Jak ta inwestycja zmieni europejską energetykę? Arabia Saudyjska i Bahrajn rozpoczynają jeden z kluczowych projektów OZE na Bliskim Wschodzie – elektrownię słoneczną z wielkoskalowym magazynem energii. Inwestycja ma nie tylko wspierać transformację energetyczną Bahrajnu, ale również wyznaczać nowe standardy współpracy transgranicznej i handlu energią w regionie. Ponadto technologia przesyłu czystej energii między granicami państw może stać się w przyszłości standardem na rynku polskim i europejskim. OZE Energetyczny paradoks Niemiec 2025: mniej wiatru i deszczu, więcej energii z OZE Pomimo „historycznie słabego” pierwszego kwartału 2025 roku pod względem produkcji odnawialnych źródeł energii (OZE) – głównie spadku mocy energii z wiatru i energii wodnej – udział OZE wzrósł w Niemczech o 0,7% względem roku poprzedniego. W jaki sposób stało się to możliwe? Komunikacja miejska służy nie tylko usprawnieniu transportu, ale – właściwie prowadzona – może także pomóc w ograniczaniu szkodliwej emisji. O powyższych i wielu innych zaletach płynących z korzystania z komunikacji miejskiej opowiedział Igor Krajnow, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Reklama „Warto wszystkich, którzy jeszcze nie korzystają z komunikacji miejskiej, zachęcać do tego, żeby zaczęli z niej korzystać, ponieważ jest to najbardziej ekologiczny sposób na podróżowanie po Warszawie oraz po aglomeracji warszawskiej. Zwłaszcza jeśli chodzi o transport szynowy, który w trakcie przewozu pasażerów nie emituje w ogóle spalin, a Warszawa zdecydowanie stawia na transport szynowy poprzez chociażby rozbudowę sieci połączeń tramwajowych. Będą budowane kolejne trasy, np. trasa do Wilanowa, trasa na Gocław czy trasa do Winnicy” – poinformował Igor Krajnow. Do powyższych działań należy dodać także postępującą rozbudowę drugiej linii warszawskiego metra. Obecnie trwają prace nad budową jego dwóch kolejnych odcinków, znajdują się one na Woli oraz na Pradze i Targówku. Oprócz rozwijającego się transportu szynowego, Warszawa inwestuje również w ekologiczną flotę autobusową. Nowe autobusy, które sukcesywnie będą pojawiać się na drogach stolicy, będą już pojazdami ekologicznymi; zasilać je będzie gaz lub prąd. Jeśli za kryterium weźmie się natomiast ilość spalin na pasażera, to można również powiedzieć, że w przypadku zbiorowej komunikacji miejskiej nawet starsze autobusy o konwencjonalnym napędzie są bardziej ekologiczne od indywidualnego poruszania się po mieście samochodem z silnikiem spalinowym. „Dlatego jeśli komuś naprawdę na sercu leży problem czystego powietrza w Warszawie, to powinien rzeczywiście korzystać z komunikacji miejskiej. Warszawa zawsze stara się być liderem we wdrażaniu wszelkich rozwiązań w komunikacji miejskiej; tak samo i w tym przypadku zachęcamy inne miasta, inne aglomeracje do tego, żeby szły śladem Warszawy i żeby inwestowały w rozwój ekologicznego transportu miejskiego” – podkreślił Igor Krajnow. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.