Elektromobilność Węgry europejskim zagłębiem produkcji akumulatorów litowo-jonowych? 24 stycznia 2018 Elektromobilność Węgry europejskim zagłębiem produkcji akumulatorów litowo-jonowych? 24 stycznia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Japoński producent baterii GS Yuasa Corporation poinformował w ostatnim komunikacie prasowym o swych zamiarach otwarcia w Europie montowni akumulatorów litowo-jonowych przeznaczonych dla samochodów EV. Siedziba fabryki zostanie zlokalizowana w mieście Miszkolc na Węgrzech. W tym celu utworzono spółkę GS Yuasa Hungary. Zakład montujący akumulatory będzie zajmował obszar o powierzchni 140 000 m2. Docelowe moce produkcyjne obliczono na 500 tysięcy zestawów akumulatorów rocznie. Reklama Do momentu uruchomienia produkcji ogniw litowo-jonowych węgierski zakład będzie zmuszony korzystać z gotowych pakietów produkowanych na terenie Japonii i importowanych do nowo otwartej fabryki. Japoński koncern posiada długoletnie doświadczenie w wytwarzaniu baterii litowo-jonowych stosowanych w samochodach elektrycznych i hybrydowych. Najczęściej produkty tej firmy znaleźć można w pojazdach marki Honda. Przypomnijmy, że montownia, która powstanie w Miszkolcu, nie będzie jedynym tego typu zakładem na terenie Węgier. Kierunek węgierski wśród azjatyckich inwestorów z branży baterii litowo-jonowych stał się ostatnio bardzo popularny. Poza wymienionym koncernem GS Yuasa również koreańskie koncerny Samsung oraz SK Innovation zdecydowały o uruchomieniu w najbliższym czasie swoich montowni w tym kraju. Decyzja GS Yuasa oraz podmiotów koreańskich jest konsekwencją podjętych przez niektóre państwa Europy postanowień zmierzających do całkowitego wyeliminowania samochodów spalinowych z rynku i zastąpienia ich wersjami elektrycznymi. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.