Elektromobilność Węgry europejskim zagłębiem produkcji akumulatorów litowo-jonowych? 24 stycznia 2018 Elektromobilność Węgry europejskim zagłębiem produkcji akumulatorów litowo-jonowych? 24 stycznia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Japoński producent baterii GS Yuasa Corporation poinformował w ostatnim komunikacie prasowym o swych zamiarach otwarcia w Europie montowni akumulatorów litowo-jonowych przeznaczonych dla samochodów EV. Siedziba fabryki zostanie zlokalizowana w mieście Miszkolc na Węgrzech. W tym celu utworzono spółkę GS Yuasa Hungary. Zakład montujący akumulatory będzie zajmował obszar o powierzchni 140 000 m2. Docelowe moce produkcyjne obliczono na 500 tysięcy zestawów akumulatorów rocznie. Reklama Do momentu uruchomienia produkcji ogniw litowo-jonowych węgierski zakład będzie zmuszony korzystać z gotowych pakietów produkowanych na terenie Japonii i importowanych do nowo otwartej fabryki. Japoński koncern posiada długoletnie doświadczenie w wytwarzaniu baterii litowo-jonowych stosowanych w samochodach elektrycznych i hybrydowych. Najczęściej produkty tej firmy znaleźć można w pojazdach marki Honda. Przypomnijmy, że montownia, która powstanie w Miszkolcu, nie będzie jedynym tego typu zakładem na terenie Węgier. Kierunek węgierski wśród azjatyckich inwestorów z branży baterii litowo-jonowych stał się ostatnio bardzo popularny. Poza wymienionym koncernem GS Yuasa również koreańskie koncerny Samsung oraz SK Innovation zdecydowały o uruchomieniu w najbliższym czasie swoich montowni w tym kraju. Decyzja GS Yuasa oraz podmiotów koreańskich jest konsekwencją podjętych przez niektóre państwa Europy postanowień zmierzających do całkowitego wyeliminowania samochodów spalinowych z rynku i zastąpienia ich wersjami elektrycznymi. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.