Na wodór Wodór przyszłością transportu? HydroFLEX, Solaris i Renfe 15 lipca 2019 Na wodór Wodór przyszłością transportu? HydroFLEX, Solaris i Renfe 15 lipca 2019 Przeczytaj także Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Świat Rosja nałożyła na Google karę 2,5 decyliona dolarów za bany na YouTube Rosyjskie państwowe kanały telewizyjne zażądały od Google wypłacenia 2 undecylionów rubli, co odpowiada kwocie 2,5 decyliona dol. w ramach rekompensaty za zablokowanie ich kont na YouTube. Profile te popierały inwazję na Ukrainę. Eksperci Luxfera ds. paliw alternatywnych we współpracy z Porterbrook i Centrum Badań Kolejowych Uniwersytetu w Birmingham wykorzystali butle z wodorem G-Stor® H2 do napędzania pierwszego w Wielkiej Brytanii pełnowymiarowego pociągu demonstracyjnego napędzanego wodorem. Reklama Projekt HydroFLEX, zaprezentowany na wystawie RailLive 2019, składa się z dawnego pociągu elektrycznego Thameslink, który został zmodernizowany przy użyciu wodorowego systemu paliwowego. Czterocylindrowe rozwiązanie w zakresie wodoru zostało opracowane i zmontowane w zakładzie Luxfer’s Nottingham w Wielkiej Brytanii, który dostarcza również rozwiązania wodorowe dla wielu europejskich autobusów, w tym dwupokładowych autobusów w Londynie. – Dzięki niedawnemu zobowiązaniu rządu do zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2050 roku, wodór stanowi prawdziwą alternatywę dla transportu oleju napędowego i energii elektrycznej – skomentował dr Mark Lawday, szef sprzedaży Luxfer w Europie. Solaris na wodór Podczas Globalnego Szczytu Transportu Publicznego 2019 w Sztokholmie Solaris zaprezentował dwa pojazdy zeroemisyjne – Solaris Urbino 12 hydrogen oraz Solaris Urbino 12 electric, w nowszej odsłonie. Wykorzystując technologię wodorową, przedsiębiorstwo z Bełchatowa umożliwi autobusom pokonanie większych dystansów przy zerowej emisji. Solaris Bus & Coach S.A., tworząc bezemisyjne portfolio, jest przygotowane na współczesne wyzwania oraz potrzeby klientów dotyczące zasięgu, elastyczności, a także operacyjności oferowanych pojazdów. Hiszpańskie Renfe fot. CARLOS TEIXIDOR CADENAS wikimedia Narodowy przewoźnik kolejowy Hiszpanii Renfe zapowiedział w maju tego roku przetarg na dostawę 105 regionalnych zespołów trakcyjnych. Firma zainteresowana jest pojazdami elektrycznymi, elektryczno-spalinowymi i hybrydowymi. Refne wnioskuje również o uruchomienie własnych pociągów z Montpelier do Lyonu oraz o obsługę trasy Lyon – Marsylia. Pociągi, które miałyby jeździć na tych trasach, to zestawy TGV wyprodukowane w latach 1991-1993 po odświeżeniu wnętrz. Wnioskowane połączenia będą odbywać się wyłącznie na terytorium Francji. Międzynarodowa Agencja Energii (IEA) podała w najnowszym raporcie, że wykorzystanie wodoru jest szansą na bardziej zróżnicowaną i bezpieczną przyszłość energetyczną. – Wodór ma największą gęstość energii, a to oznacza, że mniejsza objętość daje nam więcej energii. W elektromobilności wodór zdominuje rozwiązania, zwłaszcza ciężki transport, natomiast transport osobowy jest opłacalny na baterie. W tej chwili jest już wiele inwestycji na świecie. Już mamy 65 eksploatowanych autobusów wodorowych, mamy pierwsze zamówienia na pociągi wodorowe. Niemcy zamówili 27 pociągów, które będą jeździć wokół Kolonii, i to jest jakiś przełom – powiedział prof. Tadeusz Uhl z Akademii Górniczo-Hutniczej. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.