Polska Owocna współpraca firmy URSUS z Politechniką Lubelską 16 marca 2017 Polska Owocna współpraca firmy URSUS z Politechniką Lubelską 16 marca 2017 Przeczytaj także Polska Burza wokół protestu leśników. “Mają na celu przykryć niszczenie przyrody” Już dzisiaj odbędzie się ogólnopolski protest organizowany przez Związek Leśników Polskich. O godzinie 10 pod wszystkimi siedzibami wojewodów zgromadzą się “ludzie lasu”. Organizacje pozarządowe z obszaru ochrony środowiska wydały własne oświadczenia, w których padają mocne zarzuty w stosunku do leśników. O co chodzi w tym sporze? Polska Fale upałów zagrażają ludzkiemu zdrowiu i życiu. Ekstremalne temperatury w Polsce Ekstremalne upały po raz kolejny w tym roku występują w Polsce. IMGW wydało alarmy drugiego stopnia dot. upału dla 14 województw, czekają nas też tropikalne noce. Upały to kosztowna konsekwencja zmiany klimatu, na którą musimy reagować skuteczniej. Polacy to naród kreatywny oraz oszczędny – bardzo duża ilość samochodów jest wyposażona w instalację gazową, a ci, którzy mogą sobie na to pozwolić, rejestrują samochody za południową granicą, wykorzystując tak zwany „czeski patent”. Wszystko w imię oszczędności, które w codziennym życiu są bardzo ważne. Reklama Między innymi dlatego inżynierowie z Politechniki Lubelskiej we współpracy z firmą URSUS stworzyli prototyp elektrycznego SUV-a, który być może kiedyś wzorem Tesli zawojuje motoryzacyjny rynek – zarówno w imię dbania o środowisko, jak i o nasz portfel. Sam samochód powstał na bazie jednego z ogólnodostępnych na polskim rynku SUV-ów. Wyróżnia się autorsko opracowanymi silnikami elektrycznymi, które pozwalają na jednym ładowaniu pokonać odległość 120 km przy maksymalnej prędkości nieco ponad 100 km/h. Samochód wyposażony jest w dwa silniki, oba o domyślnej mocy 20 kW – lecz dzięki specjalnym zabiegom są one w stanie generować nawet 50 kW przy większym zapotrzebowaniu na energię – wszystko zależy od terenu, na którym porusza się samochód. Dzięki zastosowaniu dwóch silników – można odłączać i załączać napęd 4×4 z racji tego, że każdy z silników odpowiada za jedną oś. Dzięki temu mamy pełną kontrolę nad napędem – w zależności od preferencji może być na tylną bądź przednią oś – bądź 4×4 w razie potrzeby. SUV ma być ciągle modernizowany i testowany w różnych konfiguracjach, dzięki czemu studenci będą mogli poszerzać swoją wiedzę, co być może z biegiem czasu bardzo owocnie zaprocentuje i będzie korzyścią dla każdego z nas. Każde państwo chciałoby przecież mieć własnego Elona Muska oraz odpowiednik firmy Tesla. Jak widać, zaplecze intelektualne już jest, wystarczy tylko zaczekać na odpowiednie efekty. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.