Elektromobilność Zakazane w innych miastach elektryczne hulajnogi Bird rozpoczynają swoją karierę w Kansas 18 lipca 2018 Elektromobilność Zakazane w innych miastach elektryczne hulajnogi Bird rozpoczynają swoją karierę w Kansas 18 lipca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Około stu elektrycznych hulajnóg firmy Bird trafiło do Kansas City w Stanach Zjednoczonych. Pojazdy te można wynająć, a po jeździe zaparkować niemalże w dowolnym miejscu. Reklama Firma Bird pochodzi z Los Angeles i zajmuje się wynajmem elektrycznych hulajnóg dla dorosłych. Ich aplikacja pozwala na znalezienie najbliższego nam wolnego pojazdu i zdalne jego odblokowanie. Przez aplikację płaci się również za czas korzystania. Bird śledzi swoje hulajnogi z pomocą wbudowanego GPSa. Są one codziennie ładowane – firma płaci od 5 do 20 dolarów pracownikowi, który zbiera je po mieście i zabiera do naładowania przez noc w swoim domu. Następnie są one zawożone do centralnych punktów. W Kansas City znajdują się one przy the Crossroads, River Market, Osiemnastej Alei i Vine. Jednym z obsługujących skutery jest John Ruhlman. Do pracy skusiła go elastyczność godzin i łatwość zarobku. On i około 30 innych osób spotkało się na lotnisku w Kansas City, gdzie Bird zorganizowało swoje otwarcie. „Postanowiłem, że spróbuję”, mówi Ruhlman. „Mogę sobie trochę dorobić, nie musze użerać się z ludźmi i mam pod dostatkiem miejsca w garażu. Mogę wstać odrobinę wcześniej, aby zawieźć hulajnogi na miejsce przed godzinami szczytu”. Mimo popularności firma nadal boryka się z pewnym kłopotem – nie zdobyła jeszcze oficjalnego pozwolenia od władz miasta na umieszczenia swoich pojazdów w miejscach publicznych. W miastach, takich jak Denver czy San Francisco, było to problemem do tego stopnia, że władze zakazały jej działalności. Krytycy firmy wskazywali, że klienci niedbale porzucają hulajnogi niemalże gdziekolwiek. Powstał nawet specjalny hashtag – #ScootersBehavingBadly, którym podpisywano zdjęcia niepoprawnie zaparkowanych pojazdów. Chris Hernandez, przedstawiciel prasowy władz miasta, komentuje: „Miasto wspiera innowacje i nowe opcje transportowe na swoim terenie. Rozmawialiśmy z firmą Bird na temat ich planów dla rynku Kansas City. Ponieważ jest to spółka, która korzysta z przestrzeni publicznej w swojej działalności, chcemy być pewni, że mamy pełne zrozumienie jak to ma działać, co pozwoli nam ocenić czy i jak pasuje to do istniejącego prawa, i jakie ewentualnie zmiany trzeba wprowadzić”. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.