Elektromobilność Zakazane w innych miastach elektryczne hulajnogi Bird rozpoczynają swoją karierę w Kansas 18 lipca 2018 Elektromobilność Zakazane w innych miastach elektryczne hulajnogi Bird rozpoczynają swoją karierę w Kansas 18 lipca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Około stu elektrycznych hulajnóg firmy Bird trafiło do Kansas City w Stanach Zjednoczonych. Pojazdy te można wynająć, a po jeździe zaparkować niemalże w dowolnym miejscu. Reklama Firma Bird pochodzi z Los Angeles i zajmuje się wynajmem elektrycznych hulajnóg dla dorosłych. Ich aplikacja pozwala na znalezienie najbliższego nam wolnego pojazdu i zdalne jego odblokowanie. Przez aplikację płaci się również za czas korzystania. Bird śledzi swoje hulajnogi z pomocą wbudowanego GPSa. Są one codziennie ładowane – firma płaci od 5 do 20 dolarów pracownikowi, który zbiera je po mieście i zabiera do naładowania przez noc w swoim domu. Następnie są one zawożone do centralnych punktów. W Kansas City znajdują się one przy the Crossroads, River Market, Osiemnastej Alei i Vine. Jednym z obsługujących skutery jest John Ruhlman. Do pracy skusiła go elastyczność godzin i łatwość zarobku. On i około 30 innych osób spotkało się na lotnisku w Kansas City, gdzie Bird zorganizowało swoje otwarcie. „Postanowiłem, że spróbuję”, mówi Ruhlman. „Mogę sobie trochę dorobić, nie musze użerać się z ludźmi i mam pod dostatkiem miejsca w garażu. Mogę wstać odrobinę wcześniej, aby zawieźć hulajnogi na miejsce przed godzinami szczytu”. Mimo popularności firma nadal boryka się z pewnym kłopotem – nie zdobyła jeszcze oficjalnego pozwolenia od władz miasta na umieszczenia swoich pojazdów w miejscach publicznych. W miastach, takich jak Denver czy San Francisco, było to problemem do tego stopnia, że władze zakazały jej działalności. Krytycy firmy wskazywali, że klienci niedbale porzucają hulajnogi niemalże gdziekolwiek. Powstał nawet specjalny hashtag – #ScootersBehavingBadly, którym podpisywano zdjęcia niepoprawnie zaparkowanych pojazdów. Chris Hernandez, przedstawiciel prasowy władz miasta, komentuje: „Miasto wspiera innowacje i nowe opcje transportowe na swoim terenie. Rozmawialiśmy z firmą Bird na temat ich planów dla rynku Kansas City. Ponieważ jest to spółka, która korzysta z przestrzeni publicznej w swojej działalności, chcemy być pewni, że mamy pełne zrozumienie jak to ma działać, co pozwoli nam ocenić czy i jak pasuje to do istniejącego prawa, i jakie ewentualnie zmiany trzeba wprowadzić”. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.