Elektromobilność Zakazane w innych miastach elektryczne hulajnogi Bird rozpoczynają swoją karierę w Kansas 18 lipca 2018 Elektromobilność Zakazane w innych miastach elektryczne hulajnogi Bird rozpoczynają swoją karierę w Kansas 18 lipca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Elektromobilność Ładowarki do elektrycznych hulajnóg i rowerów zasilane… słońcem Stale rozwijający się sektor elektromobilności rodzi różne potrzeby, a także odpowiadające im innowacje. Jedną z nich jest wynalazek niemieckiej firmy Domum, która stworzyła system do parkowania elektrycznych hulajnóg i rowerów będący jednocześnie ładowarką. Urządzenie zasilane jest panelami słonecznymi. Około stu elektrycznych hulajnóg firmy Bird trafiło do Kansas City w Stanach Zjednoczonych. Pojazdy te można wynająć, a po jeździe zaparkować niemalże w dowolnym miejscu. Reklama Firma Bird pochodzi z Los Angeles i zajmuje się wynajmem elektrycznych hulajnóg dla dorosłych. Ich aplikacja pozwala na znalezienie najbliższego nam wolnego pojazdu i zdalne jego odblokowanie. Przez aplikację płaci się również za czas korzystania. Bird śledzi swoje hulajnogi z pomocą wbudowanego GPSa. Są one codziennie ładowane – firma płaci od 5 do 20 dolarów pracownikowi, który zbiera je po mieście i zabiera do naładowania przez noc w swoim domu. Następnie są one zawożone do centralnych punktów. W Kansas City znajdują się one przy the Crossroads, River Market, Osiemnastej Alei i Vine. Jednym z obsługujących skutery jest John Ruhlman. Do pracy skusiła go elastyczność godzin i łatwość zarobku. On i około 30 innych osób spotkało się na lotnisku w Kansas City, gdzie Bird zorganizowało swoje otwarcie. „Postanowiłem, że spróbuję”, mówi Ruhlman. „Mogę sobie trochę dorobić, nie musze użerać się z ludźmi i mam pod dostatkiem miejsca w garażu. Mogę wstać odrobinę wcześniej, aby zawieźć hulajnogi na miejsce przed godzinami szczytu”. Mimo popularności firma nadal boryka się z pewnym kłopotem – nie zdobyła jeszcze oficjalnego pozwolenia od władz miasta na umieszczenia swoich pojazdów w miejscach publicznych. W miastach, takich jak Denver czy San Francisco, było to problemem do tego stopnia, że władze zakazały jej działalności. Krytycy firmy wskazywali, że klienci niedbale porzucają hulajnogi niemalże gdziekolwiek. Powstał nawet specjalny hashtag – #ScootersBehavingBadly, którym podpisywano zdjęcia niepoprawnie zaparkowanych pojazdów. Chris Hernandez, przedstawiciel prasowy władz miasta, komentuje: „Miasto wspiera innowacje i nowe opcje transportowe na swoim terenie. Rozmawialiśmy z firmą Bird na temat ich planów dla rynku Kansas City. Ponieważ jest to spółka, która korzysta z przestrzeni publicznej w swojej działalności, chcemy być pewni, że mamy pełne zrozumienie jak to ma działać, co pozwoli nam ocenić czy i jak pasuje to do istniejącego prawa, i jakie ewentualnie zmiany trzeba wprowadzić”. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.