Elektromobilność Znamy skład Jury konkursu na polski samochód elektryczny 01 maja 2017 Elektromobilność Znamy skład Jury konkursu na polski samochód elektryczny 01 maja 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Znamy nazwiska osób, które będą zasiadały w Jury konkursu na polski samochód elektryczny. ElectroMobility Poland poinformawało, że w skład kolegium oceniającego projekty wejdą naukowcy, przedstawiciele branży motoryzacyjnej, kierowcy rajdowi oraz projektanci. Samochód ma mieć miejski charakter oraz nowoczesny design nawiązujący do aktualnych trendów światowych. ElectroMobility Poland poinformowało, że do udziału w Jury zostali zaproszeni: Reklama profesor nzw. dr hab. inż. Marcin Ślęzak – dyrektor Instytutu Transportu Samochodowego profesor nzw. dr inż. arch. Stefan Westrych – Wydział Architektury Politechniki Warszawskiej dr inż. Andrzej Muszyński – dyrektor Przemysłowego Instytutu Motoryzacji (PIMOT) dr Wojciech Wesołek – wykładowca w Pracowni Projektowania Środków Transportu na wrocławskiej ASP, projektant jachtów, samochodów, motocykli oraz gier wideo Anna Dereszowska – aktorka filmowa i teatralna Jarosław Maznas – dziennikarz motoryzacyjny TVN Turbo, Oskar Zięta – projektant Wojciech Sokołowski – projektant pojazdów Katarzyna Frendl – dziennikarka i blogerka motoryzacyjna Natalia Kowalska – kierowca wyścigowy, występowała m.in. w Formule Master i Formule 2 Marcin Kobylecki – dyrektor kreatywny oraz członek zarządu Platige Image Tomasz Czopik – utytułowany kierowca, Mistrz Polski w rajdach samochodowych Iza Rogulska – ekspert z zakresu komunikacji i public relations, Phillips Polska Joanna Madej – pilot i kierowca rajdowy, Mistrz Polski w rajdach samochodowych Rafał Jemielita – dziennikarz motoryzacyjny TVN Turbo, współprowadzący program Automaniak Cieszący się dużym zainteresowanie konkurs ma zakończyć się do 12 września 2017 roku wyborem pięciu najlepszych projektów nadwozia. Zgłoszenia do udziału w konkursie można składać już od 13 marca. Przyjmowanie zgłoszeń zakończy się 15 maja. Do 2 czerwca ma być przeprowadzona ocena formalna zgłoszeń, a w okresie od 3 – 21 czerwca Jury konkursu wybierze do 30 projektów, które okresie od 22 czerwca – 24 sierpnia przejdą prekwalifikacje i z których do 31 sierpnia wyłonionych zostanie 15 finalistów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.