Elektromobilność 2 000 elektrycznych Volkswagenów w Berlinie do 2020 roku 29 sierpnia 2018 Elektromobilność 2 000 elektrycznych Volkswagenów w Berlinie do 2020 roku 29 sierpnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Volkswagen już od dłuższego czasu promuje swoje samochody elektryczne i zmienia profil marki. Niemiecki producent ogłosił uruchomienie swojej własnej marki carsharingu – “We Share” z w pełni elektryczną flotą. Reklama W drugim kwartale 2019 roku w ramach carsharingu na ulice Berlina zamierza wprowadzić 1500 elektrycznych golfów, a następnie uzupełni je o 500 modeli e-Up! Przedstawiciel Volkswagena Jürgen Stackmann ujawnił, że ze względu na wielkość i gęstość zaludnienia miasta, Berlin jest idealnym rynkiem na tego typu przedsięwzięcie. O potencjale miasta świadczy również fakt, że carsharing już tam działa, a zainteresowanie wypożyczaniem samochodów wśród mieszkańców stale rośnie. Volkswagen ma już w planach rozwój inwestycji w innych miastach europejskich i Ameryce Północnej. Od 2020 roku elektryczne osobówki będą zastępowane nowym modelem z rodziny I.D. Jego przewidywany zasięg ma być w granicach od 400 do 600 km w zależności od konfiguracji akumulatora i indywidualnej dynamiki jazdy kierowcy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.