Elektromobilność 2 000 elektrycznych Volkswagenów w Berlinie do 2020 roku 29 sierpnia 2018 Elektromobilność 2 000 elektrycznych Volkswagenów w Berlinie do 2020 roku 29 sierpnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Volkswagen już od dłuższego czasu promuje swoje samochody elektryczne i zmienia profil marki. Niemiecki producent ogłosił uruchomienie swojej własnej marki carsharingu – “We Share” z w pełni elektryczną flotą. Reklama W drugim kwartale 2019 roku w ramach carsharingu na ulice Berlina zamierza wprowadzić 1500 elektrycznych golfów, a następnie uzupełni je o 500 modeli e-Up! Przedstawiciel Volkswagena Jürgen Stackmann ujawnił, że ze względu na wielkość i gęstość zaludnienia miasta, Berlin jest idealnym rynkiem na tego typu przedsięwzięcie. O potencjale miasta świadczy również fakt, że carsharing już tam działa, a zainteresowanie wypożyczaniem samochodów wśród mieszkańców stale rośnie. Volkswagen ma już w planach rozwój inwestycji w innych miastach europejskich i Ameryce Północnej. Od 2020 roku elektryczne osobówki będą zastępowane nowym modelem z rodziny I.D. Jego przewidywany zasięg ma być w granicach od 400 do 600 km w zależności od konfiguracji akumulatora i indywidualnej dynamiki jazdy kierowcy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.