Elektromobilność Do 2030 w Indiach będą sprzedawane tylko samochody elektryczne 19 maja 2017 Elektromobilność Do 2030 w Indiach będą sprzedawane tylko samochody elektryczne 19 maja 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Władze Indii zapowiedziały, że do 2030 roku na terenie kraju będą sprzedawane tylko samochody elektryczne. Celem takiej inicjatywy jest zmniejszenie kosztów importowanej ropy naftowej, zredukowanie cen pojazdów oraz poprawa jakości powietrza poprzez zmniejszenie emisji CO2. Reklama Minister energii Indii Piyush Goyal zapowiedział podczas dorocznej sesji Konfederacji Przemysłu w New Delhi, że jego kraj planuje wprowadzenie użycia samochodów elektrycznych na dużą skalę. Władze spodziewają się, że produkcja samochodów elektrycznych będzie napędzana przez popyt, a nie dotacje państwowe. Priorytetem są inwestycje w liczne stacje ładowania. – Zaczniemy w głównych ośrodkach zużywających dużo energii, gdzie zanieczyszczenie jest najwyższe w historii – poinformował minister. Indyjskie media informują, że elektryczne samochody, autobusy oraz metra pomogą zaoszczędzić około 60 miliardów dolarów do 2030 roku. Według raportu NITI Aayong oraz Rocky Mountain Institute, państwo indyjskie mogłyby zaoszczędzić 64 procent energii poprzez przejście na elektromobilność. Znacznie obniży się również zużycie benzyny, oleju napędowego (o 156 milionów ton) lub 1,8 tWh. Według raportu opublikowanego na początku tego roku przez Greenpeace, jedną z głównych przyczyn z 2,3 milionów zgonów w Indiach w ciągu roku jest wysokie zanieczyszczenie. Państwo traci ponadto około 3 procent PKB na skutek toksycznego smogu. Najbardziej zanieczyszczonym miastem w Indiach jest Delhi. Stężenie zanieczyszczeń jest trzynaście razy większe niż poziom wyznaczony przez Światową Organizację Zdrowia. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.