Wiadomości OZE Czy do 2040 Kalifornia w pełni zakaże sprzedaży nowych samochodów spalinowych? 11 stycznia 2018 Wiadomości OZE Czy do 2040 Kalifornia w pełni zakaże sprzedaży nowych samochodów spalinowych? 11 stycznia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Jak informuje członek rady stanu Kalifornia, Phil Ting z San Francisco, do 2040 roku władze w tym stanie mogą zabronić sprzedaży nowych aut spalinowych. Jeżeli dokument zostanie zatwierdzony, to wszystkie nowe samochody sprzedawane po tym roku, nie będą mogły emitować żadnych szkodliwych zanieczyszczeń. „Jesteśmy w punkcie przegięcia, w którym koniecznie musimy zrobić coś z emisją gazów cieplarnianych, które powodują zmiany klimatyczne”, mówi Ting. Reklama Złożony przez Tinga projekt zakłada, że po 1 stycznia 2040 każdy samochód pasażerski sprzedawany w stanie Kalifornia będzie musiał spełniać najostrzejszą normę emisji – zero. Auta spalinowe, jak mówi Ting, są odpowiedzialne za emisję niemalże 40% wszystkich gazów cieplarnianych na terenie stanu, więc „elektryfikacja transportu jest kluczowym celem, który ma zagwarantować zdrowie nasze i naszej planety”, komentuje polityk. Prawo to nie będzie dotyczyło samochodów dostawczych o masie powyżej 4,5 tony – tylko auta pasażerskie sprzedawane na terenie objęte zostaną tymi regulacjami. Zakaz nie będzie dotyczył też tych już zakupionych poza stanem przez osoby, które się do Kalifornii sprowadzają. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.