Wiadomości OZE Czy do 2040 Kalifornia w pełni zakaże sprzedaży nowych samochodów spalinowych? 11 stycznia 2018 Wiadomości OZE Czy do 2040 Kalifornia w pełni zakaże sprzedaży nowych samochodów spalinowych? 11 stycznia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Jak informuje członek rady stanu Kalifornia, Phil Ting z San Francisco, do 2040 roku władze w tym stanie mogą zabronić sprzedaży nowych aut spalinowych. Jeżeli dokument zostanie zatwierdzony, to wszystkie nowe samochody sprzedawane po tym roku, nie będą mogły emitować żadnych szkodliwych zanieczyszczeń. „Jesteśmy w punkcie przegięcia, w którym koniecznie musimy zrobić coś z emisją gazów cieplarnianych, które powodują zmiany klimatyczne”, mówi Ting. Reklama Złożony przez Tinga projekt zakłada, że po 1 stycznia 2040 każdy samochód pasażerski sprzedawany w stanie Kalifornia będzie musiał spełniać najostrzejszą normę emisji – zero. Auta spalinowe, jak mówi Ting, są odpowiedzialne za emisję niemalże 40% wszystkich gazów cieplarnianych na terenie stanu, więc „elektryfikacja transportu jest kluczowym celem, który ma zagwarantować zdrowie nasze i naszej planety”, komentuje polityk. Prawo to nie będzie dotyczyło samochodów dostawczych o masie powyżej 4,5 tony – tylko auta pasażerskie sprzedawane na terenie objęte zostaną tymi regulacjami. Zakaz nie będzie dotyczył też tych już zakupionych poza stanem przez osoby, które się do Kalifornii sprowadzają. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.