Depesze 26 autobusów zeroemisyjnych będzie jeździło po Chełmie 19 marca 2024 Depesze 26 autobusów zeroemisyjnych będzie jeździło po Chełmie 19 marca 2024 Przeczytaj także Depesze Studenci z Wrocławia wysłali łódź OZE przez Atlantyk. PassAt wyruszył z La Palmy i zawrócił Studenci Politechniki Wrocławskiej zbudowali bezzałogową, robotyczną łódź zasilaną odnawialnymi źródłami energii, która ma przepłynąć Ocean Atlantycki. 2 grudnia o godz. 17 konstrukcja została zwodowana na południowym wybrzeżu hiszpańskiej wyspy La Palma i wyruszyła w kierunku Karaibów. Całą podróż można śledzić na żywo. Depesze Ryzykowna inwestycja w Stalowej Woli. Eksperci alarmują o zagrożeniu dla podziemnych wód pitnych Komisja Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa wydała negatywną opinię, dotyczącą zmiany przeznaczenia 300 ha gruntów leśnych w teren inwestycyjny, o które starają się władze Stalowej Woli. Poważne wątpliwości budzi przede wszystkim wycinka cennego lasu, będącego ważnym zasobem wodnym dla regionu. Miasto Chełm w wyniku przeprowadzonego przetargu wybrało Grupę Polsat Plus i ZE PAK jako dostawcę 26 zeroemisyjnych, ekologicznych autobusów wodorowych NesoBus. Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. Reklama Chełm będzie miał nowe autobusy Urząd Miasta Chełm dostał dofinansowanie pozyskane z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) na około 100,4 mln złotych. Ogłosił przetarg, w ramach którego wyłoniono ofertę spółki Grupy Polsat Plus i ZE PAK – PCE Polski Autobus Wodorowy. Dostawa autobusów zostanie zrealizowana etapami do 30 października 2025 roku. Jakie autobusy zostaną dostarczone? Czym jest NesoBus NesoBus to całkowicie nowy, wyprodukowany w Polsce zeroemisyjny miejski autobus zasilany zielonym wodorem. Stworzyli go polscy konstruktorzy i inżynierowie przy współpracy z partnerami z Europy i całego świata. Ma 12 m długości, do 93 miejsc, w tym do 37 miejsc siedzących, jego zasięg to około 450 km. NesoBus nie emituje spalin – jedynie parę wodną. Ten polski autobus wodorowy, jest autobusem elektrycznym – ma elektryczny silnik. Wytwarza prąd na bieżąco z zatankowanego wodoru przy użyciu ogniwa paliwowego. Posiada własną „minielektrownię”. Fizycznie wodór ze zbiornika łączy się z tlenem pobranym z powietrza i tak wytwarzana jest energia elektryczna zasilająca silnik elektryczny (nie ma żadnego procesu spalania). W wyniku połączenia wodoru z tlenem w ogniwie paliwowym autobus emituje z rury wydechowej parę wodną. Ta woda jest w pełni destylowana. Grupa hiPower Energy na drodze do rozwiązania problemu ubytków wodoru podczas magazynowania i transportu Źródło tekstu i zdjęć: informacja prasowa Cyfrowy Polsat Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.