Depesze 26 autobusów zeroemisyjnych będzie jeździło po Chełmie 19 marca 2024 Depesze 26 autobusów zeroemisyjnych będzie jeździło po Chełmie 19 marca 2024 Przeczytaj także Depesze To pierwszy taki kontrakt. Dostarczą gaz na Słowację Grupa ORLEN podpisała umowę z ZSE Energia, jednym z kluczowych dostawców gazu na Słowacji. Kontrakt przewiduje dostawę do naszego południowego sąsiada gazu ziemnego w okresie od stycznia do końca 2025 roku, który pokryje około 30% rocznego zapotrzebowania słowackiej firmy. Depesze Wystartowała modernizacja Elektrowni Szczytowo-Pompowej Porąbka Żar PGE Energia Odnawialna, spółka z Grupy PGE, rozpoczęła modernizację Elektrowni Porąbka Żar. Obecnie w ESP Porąbka Żar trwa remont zbiornika górnego, który jest elementem większego procesu modernizacyjnego elektrowni. Zakończenie prac remontowych w zbiorniku górnym w ESP Porąbka Żar planowane jest w czwartym kwartale 2024 roku. Miasto Chełm w wyniku przeprowadzonego przetargu wybrało Grupę Polsat Plus i ZE PAK jako dostawcę 26 zeroemisyjnych, ekologicznych autobusów wodorowych NesoBus. Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. Reklama Chełm będzie miał nowe autobusy Urząd Miasta Chełm dostał dofinansowanie pozyskane z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) na około 100,4 mln złotych. Ogłosił przetarg, w ramach którego wyłoniono ofertę spółki Grupy Polsat Plus i ZE PAK – PCE Polski Autobus Wodorowy. Dostawa autobusów zostanie zrealizowana etapami do 30 października 2025 roku. Jakie autobusy zostaną dostarczone? Czym jest NesoBus NesoBus to całkowicie nowy, wyprodukowany w Polsce zeroemisyjny miejski autobus zasilany zielonym wodorem. Stworzyli go polscy konstruktorzy i inżynierowie przy współpracy z partnerami z Europy i całego świata. Ma 12 m długości, do 93 miejsc, w tym do 37 miejsc siedzących, jego zasięg to około 450 km. NesoBus nie emituje spalin – jedynie parę wodną. Ten polski autobus wodorowy, jest autobusem elektrycznym – ma elektryczny silnik. Wytwarza prąd na bieżąco z zatankowanego wodoru przy użyciu ogniwa paliwowego. Posiada własną „minielektrownię”. Fizycznie wodór ze zbiornika łączy się z tlenem pobranym z powietrza i tak wytwarzana jest energia elektryczna zasilająca silnik elektryczny (nie ma żadnego procesu spalania). W wyniku połączenia wodoru z tlenem w ogniwie paliwowym autobus emituje z rury wydechowej parę wodną. Ta woda jest w pełni destylowana. Grupa hiPower Energy na drodze do rozwiązania problemu ubytków wodoru podczas magazynowania i transportu Źródło tekstu i zdjęć: informacja prasowa Cyfrowy Polsat Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.