Elektromobilność Renault Zoe najchętniej kupowanym samochodem elektrycznym w lipcu 01 listopada 2017 Elektromobilność Renault Zoe najchętniej kupowanym samochodem elektrycznym w lipcu 01 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. W miesiąca na miesiąc sprzedaż pojazdów z silnikiem elektrycznym wzrasta kosztem aut napędzanych silnikami wysokoprężnymi bądź benzynowymi. Trend ten jest nieuchronny w obliczu wielu decyzji przywódców europejskich państw, dla których istotna jest elektryfikacja branży motoryzacyjnej. Sami konsumenci również zauważają korzyści wynikające z posiadania ekologicznego samochodu, co widać w statystykach. Reklama W lipcu na liście najchętniej kupowanych hybryd oraz pojazdów elektrycznych królowało Renault Zoe. W całej Europie sprzedano 1919 sztuk tego pojazdu, co zapewniło mu pierwsze miejsce w rankingu. Drugą lokatę zajęło Mistubishi Outlander PHEV z 1406 sprzedanymi egzemplarzami, a tuż za nim uplasowało się BMW i3, które znalazło 1277 nowych nabywców. Tuż za podium znalazł się Nissan Leaf z wynikiem 1128 sztuk. Nieco zaskakujące są odległe miejsca modeli Tesli, bowiem Model X zajmuje dopiero dziesiąte miejsce (562 sztuk), a model S plasuje się tuż za nim (547 sztuk). Przyczyną takiego stanu rzeczy może być cena, ponieważ nawet w krajach zachodnich niewiele osób jest w stanie sobie pozwolić na wydatek rzędu 400 tysięcy złotych. Niewykluczone, że amerykański producent po premierze Model 3 zdetronizuje konkurencję dzięki dobrej cenie i jakości oraz oferowanym rozwiązaniom. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.